۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
یک هزار و ۲۵۹ مورد بازرسی از مراکز صنفی زنجان انجام شد
مدیرکل استاندارد زنجان:

یک هزار و ۲۵۹ مورد بازرسی از مراکز صنفی زنجان انجام شد

زنجان- مدیرکل استاندارد زنجان، گفت: در شش ماه نخست سال جاری، تعداد یک هزار و ۲۵۹ مورد بازرسی از مراکز صنفی استان زنجان توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد صورت گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از اداره استاندارد زنجان، داود کارگرزاده گفت: به منظور نظارت بر کیفیت تولیدات استان، در ۶ ماهه نخست سال‌جاری تعداد یک هزار و ۳۶ مورد آزمون بر روی نمونه‌های واحدهای تولیدی تحت پوشش استان صورت گرفته است که نتایج ۸۵ درصد از نمونه‌ها مطابق با استاندارد ملی مربوطه بوده است.

وی اظهار کرد: در بیش از ۹۶ درصد از واحدهای صنفی تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری دارای علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی بودند.

مدیرکل استاندارد زنجان، از مردم خواست که حتماً در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند، سریعاً مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی‌ها و پیگیری‌های حقوقی لازم انجام شود.

کار گرزاده تاکید کرد: طی این مدت از طریق برگزاری کمیسیون ماده ۱۸ به اعتراضات ۴۵ واحد تولیدی در خصوص نتایج آزمون صادره رسیدگی شد که با داشتن شرایط لازم و تایید کمیسیون مذکور نمونه‌های شاهد مربوطه برای آزمون مجدد به آزمایشگاه‌های همکار ارسال شد.

وی افزود: نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان، با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات تولیدی استان و بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده، در حوزه‌های مختلف انجام می شود و چنانچه در این راستا کالای فاقد کیفیت مشاهده شود؛ با متخلفان امر مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد زنجان، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایمنی و سلامت مردم به رعایت استانداردها بستگی دارد، باید توجه به کیفیت و استاندارد کالاها و خدمات را در اولویت کاری قرار داده و حرکت رو  به جلو را، در مسیر حفظ و سلامت و ایمنی شهروندان بدانیم.

کد خبر: ۵۱٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha