۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
خدمات صنعت برق، غیر حضوری شد
معاون توزیع نیرو برق شرکت توانیر:

خدمات صنعت برق، غیر حضوری شد

رخشانی مهر، معاون توزیع نیرو برق شرکت توانیر گفت: از اول دیماه همه خدمات صنعت برق از جمله خرید انشعاب بصورت غیر حضوری انجام می‌شود.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی مهر با بیان اینکه زیرساخت ارائه همه خدمات غیر حضوری شرکت‌های توزیع به مشترکان و متقاضیان برق حاضر شده است افزود: ۴۰ خدمت در بخش توزیع به مشترکان ارائه می‌شود که از پاپان آذر حداقل ۹۵ درصد خدمات به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه خدمات شرکت‌های توزیع شامل خدمات فروش و پس از فروش است گفت: خدمات فروش شامل خرید انشعاب جدید برق است که ضرورت ندارد به شرکت‌های توزیع مراجعه کنند، خدمات پس از فروش، خدمات مشاهده صورت حساب اعم از دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال ۱۳۸۰ به بعد، سوابق مصرف، بانک پرداختی، بانک‌هایی که می‌توانند پرداخت کنند، خوداظهاری میزان مصرف برق و بسیاری از مسایل مربوط به صورت حساب، بصورت غیر حضوری قابل انجام است.

بدون اپراتور شدن تلفن ۱۲۱
معاون توزیع نیرو برق شرکت توانیر ادامه داد: مساله مهم بعدی، خاموشی‌های احتمالی است که اگر برق خانه‌ی کسی قطع شود گاها پیش آمده که مدت‌ها باید در صف پاسخگویی تلفن ۱۲۱ بمانند که دیگر ضرورتی به انجام این کار نیست. تلفن ۱۲۱ بدون اپراتور شده و مردم می‌توانند این خدمات را دریافت کنند.

رخشانی مهر با اشاره به شروع به کار سامانه برق ایران به اسم برق من گفت: همه‌ی خدمات بدون محدودیت مکانی و زمانی در این سامانه به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مشترکان برق برای فروش انشعاب از ۳ تا ۱۵ روز معطل می‌شوند که با اجرای این طرح این مدت زمان حذف می‌شود و البته همکاران ما در یک فضای رقابتی خدمات را به طور یکسان در همه کشور ارائه خواهند داد.

معاون توزیع نیروی برق توانیر اضافه کرد: اجرای این طرح شرایطی بسیار شفاف و یک اتاقک شیشه‌ای برای ارائه‌ی خدمات بوجود آورده به طوریکه عملاً همه‌ی شرکت‌ها مکلف شده اند خودشان را سنکرون کنند و خدمات را به صورت یکسان به مردم ارائه بدهند.

کاهش مراجعه حضوری با سامانه برق ایران
رخشانی مهر گفت: سالانه میلیون‌ها مراجعه‌ی حضوری به شرکت‌های توزیع انجام می‌شود که با اجرای این طرح ارائه خدمات غیرحضوری خواهد شد به طور مثال ما سالانه حدود یک میلیون و دویست هزار مشترک جدید را جذب می‌کنیم به طوریکه هرکدام از این مشترکان جدید لازم بود چندین بار برای درخواست و برای پیگیری کارهایشان به شرکت‌های توزیع مراجعه می‌کردند که دیگر ضرورت ندارد. مشترکان می‌توانند وارد سامانه برق ایران شده و درخواستشان را ثبت کنند و پس از دریافت کد رهگیری می‌توانند در بخش پیام‌ها و رهگیری کارشان را پیگیری کنند و همکاران ما مکلف و موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند.

وی افزود: در شرایط کرونایی که ترددهای سنگین و سفرهای زیادی برای این خدمات صورت می‌گیرد خدمات صنعت برق به سادگی در دسترس قرار گرفته است و کسانی که تلفن همراه دارند می‌توانند از طریق سامانه‌ی برق ایران خدمات را از این سامانه دریافت کنند، همچنین درگاه‌های متعدد دیگری برای این کار دیده شده، در بسیاری از شرکت‌ها تلفن ۱۵۲۱ این خدمات را ارائه می‌دهد، درگاه‌هایی که شرکت‌های خدمات الکترونیک دارند نیز به زودی از این قابلیت برخوردار خواهند شد و مشترکان ما به زودی از هرکجا که تمایل دارند قادر به دریافت این خدمات خواهند بود.

کد خبر: ۵۱٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha