۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
اعمال  یک نور پردازی دلچسب و بهینه به مدد فناوری های نوین
معرفی هوشمند ترین دیمر وسوئیچ های بازار

اعمال یک نور پردازی دلچسب و بهینه به مدد فناوری های نوین

اجرای یک نور پردازی منحصر به فرد و در عین حال بهینه از جمله ملزومات طراحی یک فضای مدرن هستند و در این راستا ،تکنولوژی های جدید از جمله دیمر وسوئیچ های هوشمند بخشی بزرگی از این مهم را به دوش می کشند .

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: امروزه نور پردازی منازل و  فضا های بزرگ تبدیل به یک ترند همگانی و در عین حال خوشایند شده است و جای شکی نیست که  اجرای  یک سیستم نور پردازی فوق پیشرفته و مورد پسند  بدون دیمر و سوئیچ های هوشمند امکان پذیر نخواهد بود. در حقیقت، این ابزار هوشمند را می توان به وسیله  کامپیوتر و سایر گوشی های همراه به راحتی کنترل و از طریق آن یک سناریوی خاص و منحصر به فرد را برای سیستم های هوشمند منزل طراحی  و تعریف کرد. 

زمانی که در منزل  ویا محیط کار از  سوئیچ ها و دیمر های هوشمند بهره می برید، قادر هستید  در هر شرایطی  برنامه  روتین  تکنولوژی های نصب شده  را کنترل و مدیریت نماید. یک سوئیچ هوشمند می تواند لامپ ها و فیکسچر ها را روشن و خاموش کند و یک دیمر هوشمند  نیز مسئولیت تنظیم  میزان نور منزل شما را بر عهده خواهد داشت. در این گزارش به نقل از سایت« tech-hive»  به معرفی چندین دیمر و سوئیچ هوشمند موجود در بازار خواهیم پرداخت که مورد پسند کاربران زیادی قرار گرفته اند.

Lutron’s Casetas

کمپانی   Lutron’s Caséta ecosystem  یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده پلتفرم های تکنولوژی های نور پردازی هوشمند مجهزبه   Wi-Fi, Z-Wave, Zigbee است. این کمپانی علاوه بر طراحی و تولید دیمر و سوئیچ ها ، انبوه سازی محصولات دیگری از قبیل  فن های هوشمند، سنسورهای نوری، اسپیکرهای  فوق هوشمند و ریموت کنترل ها را نیزدر کارنامه خود دارد.

سوئیچ های Lutron’s Caseta، یک پکیج کامل برای اجرای سیستم نور پردازی در منزل شما می باشد، این محصول داری چهار دکمه جهت  اعمال  عملکردهای  روشن و خاموش و تنظیمات شدت نور است. Caseta Smart Bridge  تعبیه شده در این دیمر از پروتکل RF استفاده می کند و  بدون هیچ تداخلی به روتر  Wifi  متصل می شود؛ در واقع این بریج  همانند یک رابط مابین گوشی هوشمند و دیمر نصب شده بر روی دیوار عمل کرده و کنترل از راه دور سیستم را  امکان پذیر کرده است. نرم افزار همراه این دستگاه از سیستم scene پشتیبانی می کند و قادر است تمامی سوئیچ ها را یک باره کانفیگ  و تنظیم کند. در این دستگاه مجمو عه ای از LED  های کوچک برای نمایش میزان روشنایی و شدت روشنایی وجود دارند , به علاوه  سیستم Lutron’s Pico  موجود در آن نیز امکان کنترل از راه دور تمامی عملکردهای تعریف شده را ممکن ساخته است.

سوئیچ Noon Lighting System

در ساختار سخت افزاری این محصول از دو  سوئیچ و یک پلتفرم نرم افزاری  استفاده شده است  که هرکدام بر اساس سناریو های مد نظر  دارای کاربردهای متفاوتی هستند. پلتفرم نرم افزاری در این صفحه Noon Room Director نام دارد و پرکاربر ترین بخش این سوئیچ محسوب می شود. این  فناوری  منحصر به فرد داری یک سوئیچ  تک لنگه با صفحه لمسی OLED است  و تمامی مدارهای نصب شده در قسمت های مختلف منزل را کنترل و پشتیبانی می کند.

Room Director دارای چندین سناریو مختلف  و multiple lighting scenes  است و با پشتیبانی نرم افزار هوشمند عمل خواهد کرد. یکی از جالب ترین قابلیت های این پلتفرم اجرای انواع نورپردازی های چندگانه در محیط است که به راحتی با زمان و مکان مورد نظر تطابقت دارند وبدون هیچ مشکلی ۵۰۰ وات الکتریسیته را پشتیبانی خواهند کرد.

گفتنی است، در این سیستم حالت نورپردازی شبانه و حالت نور پردازی تعطیلات  که توسط سنسورهای  حرکتی Director پشتیبانی می شوند، از جمله مولفه های تفکیک کننده این محصول با سایرین است؛ به عنوان مثال شما می توانید بر اساس تنظیمات حالت های نور دهی  شبانه و یا زمانیکه در منزل حضور ندارید را مشخص وبه فضا اعمال کنید، حالت نور پردازی تعطیلات  را می توان همانند سایر بخش ها ، از طریق نرم افزار همراه کنترل و مدیریت کرد.این دستگاه ازپرتکل های Z-Wave  و zigbee  پشتیبانی می کنند و در صورت تمایل کاربران، برای اعمال دستورالعمل های صوتی نیز از دستیار گوگل و الکسا نیز استفاده خواهد کرد.

دیمرهای  c-star

طراحی ساختاری این دیمر شامل دو حسگر هوشمند، یک حسگر حرکتی و یک سنسور نور محیطی است. این دیمر برای کنترل حداقل و حداکثری شدت نور محیط  از طریق  سنسور های  تعبیه شده طراحی شده است،   در واقع سنسور حرکتی با شناسایی هر گونه حرکت در محیط   فعال شده و در پی آن لامپ ها به صورت خودکار برای پنج دقیقه فعال می ماند. در صورت تدام شرایط، لامپ ها همچنان روشن می مانند و دیمر ها میزان شدت نور را کنترل می کنند.

هرکدام از این سنسور ها دارای پیش فرض های هستند که می توان در ساعات  مشخصی  فعال شوند. حالت شب، حالت نور آبی، حالت  روشنایی در  روز از جمله برنامه های از قبل تعیین شده در این دیمر هوشمند هستند.

همراه با صفحه دیمر با قابلیت نصب بر روی دیوار، یک نرم افزار هوشمند نیز این دستگاه  پشتیبانی کننده نیز وجود دارد. لازم به ذکر است، تمامی عملکردها ی موجود در صفحه اصلی برروی نرم افزار موجود هستند. برای کانفیگ این برنامه تنها لازم است از طریق Wi-Fi  برنامه  c-star  را فعال کنید و از قابلیت های آن نهایت استفاده را ببرید.

Jasco Enbrighten دیمر هوشمند

این دیمر دارای یک محفظه الکترونیکی  مدور است که دارای تکنولوژی Jasco’s SimpleWire است و به راحتی سیم های بار را از سیم خطی تفکیک می کند؛ همچنین این دستگاه هوشمند از پروتکل Zigbee In-Wall Jasco  پشتیبانی  کرده  و دارای چندین کانال خروجی متفاوت است، بر روی صفحه اصلی نصب شده بر روی دیوار یک سوئیچ بزرگ انفرادی به همراه چندین چراغ کوچک برای شناسایی عملکرد ها وجود دارند.

برای کنترل از راه دور این دیمر می توان از نرم افزار هوشمند که از Amazon Echo  و  Echo Show و پرتکل Zigbee radio   پشتیبانی می کند، استفاده کرد. برای شروع  تنها لازم از است کد QR در قسمت سخت افزاری را اسکن کنید و تمامی برنامه ها و تایمرهای موجود در نرم افزار را تنظیم نمایید. برای کنترل صوتی این سیستم هوشمند می توان از دستیار Google Assistant و Amazon Alexa برای اعمال دستورالعمل های صوتی نیز استفاده کرد.

کد خبر: ۵۱٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha