۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار چه کاره است؟
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار چه کاره است؟

نقدعلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تصریح بر اینکه در حوزه اجرا دچار بی‌عرضگی شده ایم، گفت: هنر حاکمیت این است که بازار را تنظیم کند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین نقدعلی با تصریح بر اینکه متاسفانه در حوزه اجرا دچار بی عرضگی حاکمیتی شده ایم، اظهار کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند «علت آنکه دچار مشکل می شویم این است که نمی توانیم مسائل را پیش بینی کنیم تا برای آن ها راه حل داشته باشیم» و متاسفانه امروز نیز دائما به این مسئله یعنی عدم توانایی پیش بینی مشکلات گرفتار می شویم.

وی با اشاره به اینکه گران شدن گوجه به صورت موقت در همه دولت ها رخ داده است، خاطرنشان کرد: در دولت های قبل نوسان قیمتی گوجه حدود هزار تومان بود، اما امروز افزایش قیمت گوجه بسیار بیشتر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه علت گرانی گوجه تغییر فصل بیان می شود، اظهار کرد: هنر حاکمیت این است که بازار را تنظیم کند، زیرا عرضه و تقاضا یک قانون کلی اقتصادی است و همه می دانند وقتی عرضه زیاد شد قیمت کاهش پیدا می کند و هنگامی که تقاضا زیاد و عرضه کم شود، قیمت افزایش پیدا می کند.

وی افزود: چند ماه پیش دائما به مجلس گزارش داده می شد و گلایه می کردند که محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی در حال از بین رفتن هستند. البته واضح است با تغییر فصل و سرد شدن هوا گوجه تمام می شود و زمان نیاز است تا در مناطق جنوبی، گوجه به عمل بیاید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این زمان از سال عراق تعرفه گوجه خود را صفر می کند، ابراز کرد: سوالی که مطرح می شود این است که وزارت جهاد کشاورزی چه کاره است؟ چطور نمی توانند پیش بینی کنند که چنین شرایطی به وجود می آید و باید اقدامات لازم را انجام دهند تا گوجه صادر نشود.

کد خبر: ۵۱٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha