۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
 اعداد و ارقام اقتصاد جهان در هفته اول آبان ماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصاد جهان در هفته اول آبان ماه ۹۹

نرخ تورم، بیکاری و رشد اقتصادی منطقه یورو، پیش‌بینی تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۱ و نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، جزو مهم‌ترین آمارهای تجاری و اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۵۷۳ تا ۵۹۷ میلیون نفر
بانک جهانی: کارشناسان بانک جهانی پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۳۰ تعداد افراد زیر خط فقر شدید در جهان به ۵۷۳ تا ۵۹۷ میلیون نفر (بین ۶.۷ تا ۷ درصد جمعیت جهان) خواهد رسید.

۷۸ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۸ درصد از شرکت‌های مستقر در کشورهای عضو OECD دارای وب‌سایت اختصاصی بوده‌اند.

۱۷۹۵ میلیون تن
ورلد استیل: پیش‌بینی می‌شود که تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۴.۱ درصدی نسبت به رقم احتمالی آن در سال جاری میلادی به ۱۷۹۵ میلیون تن برسد.

۸۰۰ هزار بشکه و ۱.۳ میلیون بشکه
بیزنس ویک: رئیس شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت خام این کشور اکنون به ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و تلاش می‌شود که این رقم در اوایل سال ۲۰۲۱ به ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

۱ تریلیون دلار
بلومبرگ: از ابتدای دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تاکنون ۲۰۰ نفر اول فهرست ثروتمندترین افراد آمریکا در مجموع حدود ۱ تریلیون دلار به ثروت خود افزوده‌اند.

۴۵۰ میلیارد دلار
بلومبرگ: طی دو ماه اخیر ۴۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار شرکت اپل کاسته شده است؛ اما این شرکت ۱.۸۵ تریلیون دلاری همچنان ارزشمندترین شرکت سهامی عام جهان به شمار می‌رود.

۱۴۵ میلیارد ریال سعودی
بلومبرگ: وزارت دارایی عربستان کسری بودجه دولت این کشور در سال آینده میلادی را ۱۴۵ میلیارد ریال سعودی (معادل ۵.۱ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور) پیش‌بینی کرد.

۳۳.۱ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۳.۱ درصد رشد داشته است. علی‌رغم این رشد چشمگیر که در تاریخ آمریکا یک رکورد به شمار می‌آید، اقتصاد آمریکا به دلیل عملکرد بسیار ضعیف در نیمه نخست سال جاری همچنان فاصله زیادی تا رسیدن به سطح قبل از بحران کرونا دارد.

 ۸۳۷ هزار خودرو
مارکت اسکرینر: شرکت تویوتا در ماه سپتامبر امسال بیش از ۸۳۷ هزار دستگاه خودرو در کشورهای مختلف جهان به فروش رسانده است که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشته است. رشد فروش شرکت تویوتا که یکی از غول‌های خودروسازی جهان به شمار می‌رود، امیدها به بهبود تقاضای جهانی خودرو را افزایش داده است.

۱۴ هزار نفر
سی‌ان‌ان: شرکت نفتی اکسون موبیل قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴ هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کند.

۱۲.۷ درصد و ۴.۳ درصد
یورو استات: برآوردهای اولیه کارشناسان یورو استات نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۲.۷ درصد نسبت به سه‌ماهه دوم امسال افزایش و ۴.۳ درصد نسبت به دوره سه‌ماهه مشابه سال قبل کاهش یافته است.

۰.۳ درصد
یورو استات: شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه اکتبر ۰.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

۸.۳ درصد و ۷.۵ درصد
یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه سپتامبر امسال به ترتیب ۸.۳ و ۷.۵ درصد برآورد شده است.

کد خبر: ۵۱٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha