۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
سامورایی که همچنان برای استقبال می‌جنگد
چرا تویوتا سوپرا در بازار آمریکای شمالی خوب فروش نمی‌رود؟

سامورایی که همچنان برای استقبال می‌جنگد

هرچند سوپرای جدید فرمان‌پذیری، پایداری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت منحصر به ‌فردی دارد، اما در برخی از بازارها چون آمریکای شمالی آنطور که باید و شاید موفق نبوده است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروی دو در محبوب تویوتا که از سال ۱۹۷۸ میلادی روی خط تولید این خودرو ساز قرار گرفت و ۱۷ سال در سبد محصولات قرار نداشت، سرانجام نسل پنجم آن در سال ۲۰۱۹ به جهان معرفی شد، این کوپه جذاب و محبوب تویوتا که با نام سوپرا شناخته می‌شود در نسل پنجم خود بر پایه و پلتفرم ب‌ام‌و (CLAR) به تولید رسیده است.

سوپرا جدید موسوم به J۲۹/DB را می‌توان دوقلو ناهمسان با ب‌ام‌و (Z۴G۲۹) دانست، سبک طراحی فوق ‌العاده جذاب و آوانگارد منجر به این شد تا سوپرا جدید به لحاظ استایل یکی از خودروهای مورد علاقه اسپرت دوستان باشد. اما آنچه که در بخش فنی انتظار می‌رفت این بود که همانند نسل قبلی خود از پیشرانه ‌ای قدرتمند و با کیفیت چون ۲JZ بهره گیرد تا همان گزینه‌ای ایده ‌آل برای اسپرت دوستان باشد.

با توجه به آنکه نسل پنجم سوپرا برپایه و پلتفرم ب‌ام‌و به تولید رسیده، بنابراین در بخش فنی دو موتور چهار سیلندر B۴۸B۲۰ و شش سیلندر B۵۸B۳۰ باواریایی‌ها قلب تپنده این کوپه جسور سامورایی تشکیل می‌دهد. هرچند سوپرای جدید هندلینگ (فرمان‌ پذیری)، پایداری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت منحصر به‌ فردی دارد، اما در برخی از بازارها چون آمریکای شمالی آنطور باید و شاید خودروی بسیار موفق به نظر نمی‌آید.

زیرا بسیاری بر این باورند که ب‌ام‌و Z۴(G۲۹) را با برند تویوتا و البته یک طراحی جذاب‌تر را خریداری می‌کنند و همین دلیل سبب شده تا در بازار کانادا در سال گذشته تنها ۲۵۲ دستگاه از سوپرا و در سال جاری به دلیل مشکلات و چالش ‌های کووید-۱۹ به ۲۲۱ دستگاه رسید.

باتوجه به اینکه سوپرا به خوبی نتوانسته مشتریان کانادای خود را مجذوب کند، اما در بازار ایالات متحده سال ۲۰۱۹ مجموع فروش سوپرا به ۲۸۸۴ دستگاه و در سال جاری برخلاف آنچه که تصور می‌شد و با وجود عرضه نسخه GR برای این بازار مجموع فروش به ۳۷۹۸ دستگاه رسید.

اگرچه در دو ماه مارس و آپریل به ترتیب میزان فروش به کمترین سطح خود یعنی ۲۷۳ و ۲۳۱ دستگاه رسید اما سه ماهه اخیر جولای، آگوست و سپتامبر ۵۱۵، ۵۰۰ و ۴۸۹ دستگاه سوپرا به فروش رسیده است. انتظار می‌رود  که در سه ماه پایانی سال رشد ۰.۲ درصدی برای فروش سوپرا صورت گیرد.

کد خبر: ۵۱٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha