۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
۱۹۰ مدرسه در شبستر به شبکه ملی اطلاعات متصل است
مدیر کل ارتباطات و فناوی اطلاعات آذربایجان‌شرقی:

۱۹۰ مدرسه در شبستر به شبکه ملی اطلاعات متصل است

تبریز- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در شهرستان شبستر، ۱۲۰ مدرسه روستایی و ۷۰ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل و اینترنت پرسرعت با ۲ سال اتصال رایگان در این مدارس برقرار شده است.

به گزارش بازار، محمد فرزاد روز شنبه در گفتگویی افزود: علاوه بر پروژه هوشمند سازی مدارس، از ابتدای سال ۹۷ تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۹۹، با احداث ۵ سایت جدید ایرانسل، پوشش همراه در روستاهای امستجان، پردول، سهرل، مرودیزج و کهل برقرار شده است، و همچنین ارتقای ۲ سایت همراه اول به تکنولوژی اینترنت همراه و یک مرکز مخابراتی به فیبر نوری، از جمله اقدامات مهم حوزه ارتباطات، در این شهرستان هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از محل USO در شهرستان شبستر، گفت: در ۲ سال اخیر با برنامه ریزی ها و اقدامات مناسب، شاهد وضعیت ارتباطی مطلوبی در این شهرستان هستیم.

فرزاد با اشاره به اهمیت دسترسی روستا های استان به تراکنش های مالی به صورت الکترونیکی، گفت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی، وجود خودپردازهای بانکی در روستاهای استان کمک شایانی به کاهش ترددهای حضوری در بانک ها و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می کند.

وی افزود : در ۲ سال اخیر با نصب خودپرداز در پنج روستای، امند، زیناب، تیل، علیشاه، نعمت الله از روستاهای شهرستان شبستر، دسترسی اهالی این روستاها و همچنین روستاهای مجاورشان به دستگاه خودپرداز بانکی، مهیا شده است.

کد خبر: ۵۱٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha