۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
تنها دو صنف اجازه فعالیت شبانه دارند
طبق مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا:

تنها دو صنف اجازه فعالیت شبانه دارند

یزد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: تنها دو صنف نانوایی و سوپرمارکت تا ساعت ۲۳ اجازه فعالیت خواهند داشت و بنا به رتبه اول یزد در شیوع بیماری کرونا، دیگر صنف‌های غیرضروری و ضروری استان تنها تا ساعت ۱۶ونیم قادر به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد ترحمی، ظهر شنبه ۱۰ آبان، در نشست خبری با حضور خبرنگاران که در استانداری یزد برگزار شد، گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده، نانوایی‌ها، پاساژها و پایانه‌های مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری از نظر رعایت دستورالعمل‌های کرونایی، در ردیف‌های آخر قرار دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به آخرین مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، یادآور شد: از امروز فعالیت تمام اصناف فقط تا ساعت ۱۶:۳۰ و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها است و فقط نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها اجازه دارند تا ساعت ۲۳ فعالیت کنند.

رتبه یک یزد در شیوع بیماری کرونا
ترحمی با اشاره به اینکه استان یزد از نظر شیوع بیماری کرونا رتبه یک کشور را دارد، گفت: همچنین رستوران‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها تا ساعت ۱۶:۳۰ فقط به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند و اگر پس از این زمان دایر باشند، پلمپ می‌شوند.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تصریح کرد: بررسی‌های علمی صورت گرفته نشان داده که رفتار این ویروس، ناشناخته و بسیار خطرناک و پیچیده است و دلیل تغییرات مکرر در تصمیم‌گیری‌ها و کم و زیاد شدن مدام محدودیت‌ها نیز به این دلیل است که دنیا به جمع‌بندی مشخص درباره رفتار ویروس کرونا نرسیده است.

وی ضمن بیان اینکه همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا مطلوب نیست، گفت: برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه؛ چه به صورت مسقف و چه غیرمسقف ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف بر این مسئله نظارت می‌کنند.

ممنوعیت رفت‌وآمد خانوادگی در شب
جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان تصریح کرد: اکنون کانون ابتلا و انتقال ویروس کرونا در یزد جمع‌های خانوادگی مطرح شده است، از این‌رو، تصمیم استان از این پس با تمرکز بر این موضوع خواهد بود.

ترحمی افزود: رفت وآمدهای خانوادگی در شب ممنوع است و در این مورد پلیس راهور و دوربین‌ها تخلفات را ضبط می‌کنند.

همچنین بیان کرد: تردد مکرر یک خودرو در شب نیز شامل جریمه می‌شود.

جانشین ستاد استانی پیشگیری از شیوع کرونا با بیان اینکه تردد بیمار مبتلا با علایم خفیف نیز موجب انتقال بیماری می‌شود، گفت: افرادی که شاهد علایم خفیف کرونا در خود هستند، حتما  به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند و از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی خودداری کنند.

گفتنی است، هم‌اکنون حدود ۹۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند.

کد خبر: ۵۱٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha