۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
نظارت بر بازار گیلان در روزهای برفی تشدید می شود
رئیس سازمان صمت گیلان:

نظارت بر بازار گیلان در روزهای برفی تشدید می شود

رشت -رئیس سازمان صمت گیلان گفت: برای جلوگیری از افزایش غیرقانونی و احتمالی قیمت کالاها و خدمات، نظارت بازار استان در روزهای برفی تشدید می شود.

به گزارش بازار، به نقل از صنعت و معدن گیلان، فرهاد دلق پوش اظهار داشت: باعنایت به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارش برف شدید در سطح استان در روزهای آینده و بمنظور جلوگیری از افزایش غیر قانونی و احتمالی قیمت کالاها و خدمات، معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت اقدام به اجرای طرح تشدید نظارتی کرده است.

همچنین معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان در این راستا گفت: ضمن رصد روزانه بازار خصوصا اقلام کالاهای اساسی سبد حمایت خانوار توسط بازرسان ،کارشناسان و ناظران افتخاری، نسبت به افزایش غیر قانونی قیمت هرنوع کالا و خدمات مصرفی و بروز تخلفاتی نظیر گرانفروشی و احتکار و... درصورت مشاهده تخلف پرونده تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

محمد درویشکردار پیرامون شرایط شرکت های پخش و وضعیت اقلام مورد نیاز تصریح کرد: با توجه به بررسی و اطلاعات واصله از شرکت های پخش ، مراکز تهیه و توزیع کالا ، عمده فروشان بازار ، انبارها و سردخانه های فراوانی کالای اساسی کاملا محسوس بوده و هیچ گونه کمبود و مشکلی در اقلام مصرفی گزارش و مشاهده نگردیده است. البته دراینخصوص اطلاع رسانی و اطمینان بخشی لازم به شبکه توزیع انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد قطع احتمالی گاز و فعالیت صنف نانوایان اعلام کرد: ضمن هماهنگی و جلسه با رئیس اتحادیه صنف نانوایان تاکید می شود واحدهای خبازی به هیچ عنوان مجاز به تعطیلی واحدهای صنفی (در ایام بحران احتمالی) نبوده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین براساس قانون برخورد خواهد شد علاوه بر آنکه پیش بینی لازم برای قطع احتمالی گاز و بکارگیری سوخت جایگزین و فعالسازی واحدهای خبازی دوگانه همواره مورد توجه و برنامه ریزی اتحادیه صنف نانوایان بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: نظارت بازرسان در قالب بازرسی های هدفمند و همچنین طی گشت های مشترک ویژه بازرسی با ادارات تعزیرات حکومتی ،اتاق اصناف بازرسی پیرامون اقلام پروتئینی گوشت ،مرغ و تخم مرغ ،حبوبات و لبنیات ،برنج ،انواع روغن مایع و جامد،خبازی ها ،عرضه کنندگان سیب زمینی و پیاز ،آب معدنی و آشامیدنی ،قند وشکر،عرضه کننده گان گازمایع ،نفت سفید ،جایگاههای عرضه سوخت ،لوازم برف رویی اعم از پارو ،چکمه و......فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای ،لوازم گرمایشی شامل بخاری ،چراغ و سایر اقلام مصرفی و خدماتی مورد تاکید و اقدام مضاعف قرار خواهد گرفت.

درویشکردار ضمن اعلام آمادگی سامانه ۱۲۴ گفت: فعالیت و پاسخگویی به تلفن های ۱۲۴ ستادخبری بمنظور دریافت گزارشات و شکایات همشهریان محترم استان و رسیدگی بموقع به گزارشات بیش از پیش از اولویت های سازمان در آن ایام خواهد بود .

کد خبر: ۵٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha