۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
گندم خوزستان درجه یک و ممتاز است
مدیر طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

گندم خوزستان درجه یک و ممتاز است

اهواز - مدیر طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: گندم تولید شده در استان خوزستان جزء گندم‌های ممتاز و درجه یک کشور بوده و در بعضی از ارقام آن تا ۱۴ درصد حاوی پروتئین است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل اسفندیاری پور ظهر دوشنبه در سفر به خوزستان و بازدید از مزارع گندم ضمن اشاره به اجرای طرح ملی گندم بنیان، اظهار کرد: امسال ۶ میلیون هکتار کشت گندم در کشور برنامه‌ریزی شد که در حال حاضر ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون و ۳۰ هزار هکتار گندم دیم در سراسر کشور کشت شده که این میزان کشت از پیش‌بینی کشوری بیشتر بوده است.

وی افزود: با توجه به تجارب به دست آمده در این پروژه همچنان تلاش می‌کنیم در جهت حفظ تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح گام‌های موثری برداریم.

مدیر طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: به دلیل میزان بارندگی و پراکنش مناسبی که وجود داشت وضعیت رشد و سطح سبز گندم از سال گذشته در بیشتر استان‌ها بهتر بوده و امیدواریم امسال نیز متناسب با نیاز، گندم در داخل کشور تولید شود.

اسفندیاری عنوان کرد: خوزستان به عنوان یکی از استان‌های محوری و مهم در تولید گندم کشور محسوب می‌شود که گندم آن هم به جهت میزان تولید و هم از نظر کیفیت دارای اهمیت بسزایی است.

وی در ادامه گفت: گندم تولید شده در استان خوزستان جزء گندم‌های ممتاز و درجه یک کشور بوده و در بعضی از ارقام آن تا ۱۴ درصد حاوی پروتئین است که با مدیریت زراعی مناسب این کیفیت مطلوبتر نیز خواهد شد.

مدیر طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: چشم امید کشور به تولید گندم خوزستان است و در این راستا طرح ملی گندم بنیان فرصت جدیدی است برای تولید گندم آبی و استفاده کشاورزان از تجربیات این پروژه که منجر به افزایش عملکرد قابل توجه و تولید گندم بیشتر می‌شود.

کد خبر: ۵٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha