۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
بهره برداری از ۴۵۰ پروژه سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کشور
همزمان با دهه فجر انجام شد؛

بهره برداری از ۴۵۰ پروژه سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کشور

ساری - همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، بیش از ۴۵۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۸ هزار میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری ‌رسید.

به گزارش بازار، به نقل از شرکت شهرک های صنعتی مازندران، در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از ۴۵۳ طرح با سرمایه‌گذاری داخلی بالغ بر ۴۸ هزار میلیارد ریال و خارجی افزون بر ۱۹ میلیون دلار و میزان اشتغالزایی ۱۳ هزار و ۳۵۲ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آغاز ‌شد.

بیشترین تعداد طرح با ۱۰۹ مورد در استان آذربایجان شرقی با مجموع اشتغال ۲ هزار و ۹۵ نفر و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال مربوط به استان خراسان رضوی است.

همچنین از این تعداد طرح‌ها، ۴ طرح با سرمایه‌گذاری داخلی بالغ بر ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و خارجی ۱۹ میلیون دلار و میزان اشتغالزایی ۴۴۰ نفر با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان‌های مرکزی و یزد درحال انجام است.

این گزارش حاکی است، همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، ۲۹۸ پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری ۲۹۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری ‌رسید.

احداث شهرک یا ناحیه صنعتی، احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی و آتش نشانی، احداث پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر، شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، محوطه سازی و تکمیل معابر، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول و زیباسازی فضای سبز و ... بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن ۴۹۹ شهرک و ۳۱۹ ناحیه صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۱ هزار و ۳۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد صنعتی و ۲ هزار و ۹۸۷ واحد کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

از مجموع طرح ها ۲۰ پروژه در شهرک های صنعتی مازندران بهره برداری شده است.

کد خبر: ۵٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha