۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
اتاق اصناف ملزم به تشدید نظارت‌ها/ تنها ۲ صنف یزد مجاز به فعالیت هستند
رئیس اتاق اصناف یزد:

اتاق اصناف ملزم به تشدید نظارت‌ها/ تنها ۲ صنف یزد مجاز به فعالیت هستند

یزد- حسنی، رئیس اتاق اصناف یزد با بیان اینکه اتاق اصناف استان ملزم به تشدید نظارت بر واحدهای صنفی متخلف است، تأکید کرد: تنها دو صنف مجاز به فعالیت تا شامگاه هستند.

علیرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: به واحدهای صنفی استان هشدار می‌دهیم در صورت ادامه سیر صعودی مبتلایان بیماری کرونا، تصمیمات سخت‌تری در افزایش محدودیت‌ها در راه است.

وی پس از اعلام خبر محدودیت بازگشایی مشاغل و صنوف استان به جز دو صنف، تصریح کرد: بنا به اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با توجه به وضعیت فوق قرمز و آمارهای موجود که مبنی بر افزایش بی‌سابقه فوت همشهریان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا است، نظارت بر تخلفات واحدهای صنفی تشدید خواهد شد.

اجازه فعالیت اصناف یزد تا ساعت ۱۶ و ۳۰
رئیس اتاق اصناف یزد با تأکید بر اینکه در هفته پیش‌رو، به جز نانوایی و سوپرمارکت‌ها، دیگر صنوف تا ساعت ۱۶ و ۳۰ مجاز به فعالیت هستند، افزود: مقابله با ویروس کرونا نیازمند استقامت و پایداری است و اگر در مورد رعایت پروتکل‌ها، هر کدام از دستگاه‌ها و قشرهای مختلف مردمی از جمله اصناف خسته شوند، این ویروس ارکان زندگی اجتماعی و فردی را با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد.

حسنی خطاب به اصناف استان، گفت: باید بپذیریم اقتصاد دنیا به واسطه ویروس کرونا با آسیب‌های جدی روبه‌رو شده است و اصناف نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ در این میان، قطعأ معیشت و سلامت بازاریان و شهروندان به رعایت این تصمیمات وابسته است.  

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت خاص اعلام شده ستاد استانی کرونا و در صورت ادامه سیر صعودی مبتلایان به این بیماری و قرار گرفتن در وضعیت مبتلایان بیشتر، احتمال تشدید محدودیت‌ها از جمله در حوزه اصناف قابل پیش‌بینی است.

تشدید گشت‌های بازرسی اتحادیه‌ها
رئیس اتاق اصناف یزد بیان کرد: از این‌رو، در راستای پیشگیری از ضربه خوردن به معیشت بازاریان،  از تاریخ جمعه ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹ در کنار تشدید نظارت‌ها توسط واحد نظارت و بازرسی اتاق‌های اصناف، نظارت ‌اتحادیه‌های صنفی بر اعضای تحت پوشش می‌بایست بیشتر شود و بازرسان می‌بایست تا خارج شدن از وضعیت فوق قرمز نقش بازرس را ایفا کنند.

حسنی با بیان اینکه گردش چرخ معیشت تمامی کسبه با رعایت اصولی بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: در صورتی که نظارت و بازرسی‌ در اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت کرونا و برخورد جدی با واحدهای صنفی متخلف و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام نشود، تصمیمات سخت‌تری اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم به توضیح است با توجه به مصوبه اعلام شده از سوی ستاد استانی کرونا، به مدت یک هفته علاوه بر تشدید نظارت و بازرسی‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌ها،  از روز شنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ گشت‌های بازرسی اتاق اصناف همراه با بازرسان اتحادیه‌های صنفی فعال می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف یزد در پایان هشدار داد: این اطلاع‌رسانی به منزله ابلاغ رسمی به کلیه اتحادیه‌های صنفی محسوب می‌شود.

کد خبر: ۵۰٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha