۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
خرید شیر خام ۱۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی اعلام کرد

خرید شیر خام ۱۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب

ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی کشور گفت: قیمت مواد اولیه کارخانجات لبنی از جمله شیر خام و مواد بسته بندی در چند ماهه اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، علی احسان ظفری در ارتباط با رسانه ملی افزود: کارخانجات امروز شیر خام را به قیمت هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب دولت از دامداران خریداری و تبدیل به فرآورده‌های لبنی می‌کنند.

وی اضافه کرد: آخرین قیمت مصوب دولت برای شیرخام به ازای هرکیلوگرم دو هزار و ۹۰۰ تومان بوده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی کشور گفت: قیمت شیر خام در حال حاضر به مرز چهار هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، اما صحبت بر اینکه این عدد را تا پنج هزار تومان افزایش دهند.

وی افزود: در حال حاضر صنایع لبنی محصولات خود را بر اساس قیمت مصوب شیر خام یعنی دو هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

ظفری گفت: هیچ توجیهی ندارد که صنایع لبنی مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب تهیه، اما محصول تولیدی خود را بر اساس قیمت مصوب به بازار عرضه کند از اینرو ضرورت دارد سازمان حمایت فکری برای این قضیه داشته باشد.

وی ادامه داد: بدون شک با افزایش قیمت لبنیات بخشی از بازار مصرف صنایع لبنی از بین خواهد رفت و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی کشور گفت: بخشی از مواد اولیه که در اختیار دولت است مثل مواد پتروشیمی افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی داشته حال چطور انتظار دارند که محصولات لبنی و دیگر تولیدات حوزه صنعت غذا افزایش قیمت پیدا نکند.

وی افزود: متاسفانه با افزایش قیمت لبنیات در ماه‌های اخیر مصرف سرانه این محصول به شدت کاهش یافته تا جایی که لبنیات در حال خارج شدن از سبد مصرفی بسیاری از خانوارهاست.

ظفری اضافه کرد: ادامه روند کاهش مصرف لبنیات خانوار نگران کننده است. وی ادامه داد: تداوم این روند می‌تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های متعدد میان مردم و همچنین تعطیلی کارخانه‌ها و خروج صنعت لبنیات از چرخه تولید کشور شود.

کد خبر: ۵۰٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha