۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
تاتارستان آماده توسعه مناسبات با گیلان است
رئیس جمهوری تاتارستان روسیه:

تاتارستان آماده توسعه مناسبات با گیلان است

رشت- رئیس جمهوری تاتارستان روسیه بر لزوم گسترش فعالیت های تجاری با گیلان تاکید کرد و گفت: آماده توسعه مناسبات هستیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، رستم مینیخانف در ارتباط تصویری با استاندار گیلان گفت: روابط متنوع بین دولت های ایران و روسیه در حوزه های مختلف در حال توسعه است.

مینیخانف به روابط تاریخی، اقتصادی و فرهنگی قوی تاتارستان و ایران و وجود تجربه‌های همکاری میان دو طرف اشاره و اظهار کرد: در راستای گسترش روابط میان تاتارستان و ایران، تفاهم نامه همکاری تجاری وجود دارد که شرکت های دو طرف نیز ارتباطات و همکاری خوبی دارند.

رئیس جمهوری تاتارستان با ابراز خرسندی از توسعه روابط با گیلان، به وجود ظرفیت های فراوان موجود در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به علاقمندی دو طرف برای گسترش فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و تبادل محصولات، این آمادگی از سوی تاتارستان نیز در سطح وسیعی اعلام می شود.

مینیخانف تاتارستان را یکی از پیشرفته ترین مناطق صنعتی روسیه عنوان کرد و افزود: همکاری در زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و ورزشی بسیار مهم بوده و قابل گسترش است.

وی افزود: ارتباطات مقامات دو طرف و اتاق های بازرگانی برای گسترش همکاری ها تقویت شود.

جمهوری تاتارستان در بخش اروپایی فدراسیون روسیه در میانه دو رودخانه ولگا و کاما واقع شده و عضوی از فدراسیون روسیه به شمار می آید. مرکز جمهوری تاتارستان، شهر قازان است که افزون بر یک میلیون و ۲۱۶ هزار نفر جمعیت دارد. این جمهوری از لحاظ اقتصادی یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق فدراسیون روسیه و از بزرگترین مراکز صنعتی آن کشور محسوب می شود.

کد خبر: ۵۰٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha