۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
افزایش ظرفیت تامین آب شرب تهران
معاون امور آب وزیر نیرو اعلام کرد

افزایش ظرفیت تامین آب شرب تهران

تقی زاده خامسی، معاون امور آب وزیر نیرو، از افزایش ۶۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تامین آب شرب تهران با افتتاح تصفیه خانه ششم تهران، خبر داد.

به گزارش بازار، قاسم تقی زاده خامسی،  معاون امور آب وزیر نیرو، در حاشیه افتتاح تصفیه خانه ششم تهران که با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد افزود: حق آبه تهران از سد کرج ۳۲۰ میلیون متر مکعب است که به دلیل نبود ظرفیت کافی در تصفیه خانه‌های یک و دو تهران، ۶۰ میلیون مترمکعب از این حجم هرگز به تهران منتقل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه مصرف آب شرب تهران بیش از یک میلیارد مترمکعب است گفت: این مقدار از طریق ۵ سد و ۶ تصفیه خانه منتقل می‌شود که ۲۵ درصد از آن را سد کرج تامین می‌کند.

معاون امور آب وزیر نیرو ادامه داد: تصفیه خانه ششم دارای تونل ۳۰ کیلومتری و تصفیه خانه‌ای به ظرفیت ۷.۵ مترمکعب بر ثانیه است که می‌تواند ظرفیت تامین آب شرب تهران را افزایش دهد.

تقی زاده خامسی با اشاره به اینکه تصفیه خانه ششم مانع از رها سازی بدون هدف آب سد کرج خواهد شد افزود: در سال‌های پرآب و متوسط می‌توان تا ۴۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد کرج برداشت کرد این در حالی است که تاکنون برای کنترل سیلاب این حجم آب بدون هدف از سد رها شده و از دسترس خارج شده است.

وی با اشاره به بهره برداری مناطق ۵, ۹, ۱۸, ۲۱, ۲۲ و شهر جدید پرند از آب تصفیه شده این تصفیه خانه گفت: استفاده از آب سد کرج، سبب افزایش قابل توجه کیفیت آب شرب تهران خواهد شد.

معاون امور آب وزیر نیرو ادامه داد: با ورود آب تصفیه خانه ششم به مدار مصرف، چاه‌های مورد استفاده برای تامین آب شرب مناطق غربی پلمب خواهد شد.  

کد خبر: ۵۰٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha