۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
مصرف انرژی در ایران ۴ برابر میانگین جهانی است
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مصرف انرژی در ایران ۴ برابر میانگین جهانی است

تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه میانگین مصرف انرژی در کشور چهار برابر میانگین جهانی است، خواستار صرفه جویی در مصرف گاز شد.

به گزارش بازار، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، درباره میانگین مصرف انرژی در کشور اظهار داشت: طبق آمار ایران در مجموع مصرف چهار برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌کند.

منتظرتربتی در این مورد افزود: طبق آمار ایران در مجموع مصرف خانگی، صنایع و سایر چهار برابر میانگین جهان انرژی مصرف می‌کند و خانوارهای ایرانی هم تقریبا سه برابر میانگین جهانی مصرف انرژی (شامل گاز، آب، برق و ...) دارند به همین دلیل موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران طرحی تنبیهی و تشویقی برای مصرف‌کنندگان گاز به دولت ارائه کرده است، توضیح داد: این طرح هنوز در هیئت دولت نهایی نشده اما طبق آن برای مشترکان پرمصرف هزینه بالاتری در نظر گرفته شده است و برای مشترکان کم مصرف نسب به دوره مشابه سال قبل قیمت پایین‌تر.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام اینکه تولید روزانه گاز طبیعی این کشور طی زمستان امسال به ۸۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد، تصریح کرد: ایران به عنوان دومین کشور دارنده گاز طبیعی در دنیا مطرح است و مخازن زیادی هم در اختیار دارد اما به این معنا نیست که هر مقدار بخواهیم می‌توانیم مصرف کنیم.

کد خبر: ۵۰٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha