۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
تامین بار مالی طرح تامین کالاهای اساسی با فروش اموال دولت
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

تامین بار مالی طرح تامین کالاهای اساسی با فروش اموال دولت

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس طرح پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی به حدود ۴۰ میلیون نفر از اقشار کمک درآمد جامعه ماهانه مبلغ ۶۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد و به ۲۰ میلیون نفر دیگر ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که می‌توانند با این اعتبار کالای اساسی تهیه کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح، با اشاره به تصویب جزئیات الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی در جلسه صحن علنی امروز، گفت: ابعاد مختلف این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور نمایندگان دولت مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن ۶۰ میلیون نفر از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار منتفع می‌شوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه هفته آینده پیشنهادات الحاقی نمایندگان به این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس مصوبه به شورای نگهبان ارسال خواهد شد، افزود: پیش بینی می‌شود شورای نگهبان مخالفتی با طرح مذکور نداشته باشد چراکه بارمالی آن نیز با فروش اموال دولت تامین خواهد شد.

وی توضیح داد: اگر در ماه‌های نخست اجرای طرح پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی، اموال دولت به فروش نرسید، دولت اجازه دارد از "تنخواه گردان خزانه" هزینه مورد نیاز را برداشت کند و پس از فروش اموال با خزانه تسویه کند.

مفتح اضافه کرد: براساس این طرح به حدود ۴۰ میلیون نفر از اقشار کمک درآمد جامعه ماهانه مبلغ ۶۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد و به ۲۰ میلیون نفر دیگر ازجمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که می‌توانند با این اعتبار کالای اساسی تهیه کنند.   

به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، وزاتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت مکلف شده‌اند این کالاها را با تخفیف به مردم تحویل دهند تا بتوانند تعداد کالاهای بیشتری تهیه کنند.

کد خبر: ۵۰٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha