۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

به دنبال ضررهای ناشی از نگرانی‌های ویروس کرونا و افزایش نرخ دلار، قیمت طلا کاهش یافت.

به گزارش بازار، روز چهارشنبه قیمت طلا به دلیل افزایش نرخ دلار کاهش یافت، اما عدم اطمینان مربوط به انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده ایالات متحده و نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در اروپا و ضررهای شمش های محدود ایالات متحده وجود دارد.

هر اونس طلای اسپات ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۹۰۰.۵۲ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۵درصد کاهش به ۱۹۰۲.۳۰ دلار در هر اونس رسید. یک تحلیل گر مستقل گفت: دلار تقویت شده است، که کمی طلا را تحت فشار قرار می دهد. به طور کلی، بازار طلا تا زمان انتخابات ایالات متحده در حالت انتظار و مشاهده است.

هنوز هم خرید بسیار خوب است (در افت). سرمایه گذاران به عوامل مثبت ساختاری بلندمدت برای طلا معتقدند، مانند بدهی زیاد، تضعیف دلار، ترس از تورم، وضعیت COVID-۱۹. دلار آمریکا در مقایسه با رقبای خود ۰.۵ درصد رشد کرد و به بالاترین قیمت دربیش از یک هفته رسید، و قیمت طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر افزایش داد.

در روزهای اخیر ایالات متحده، روسیه، فرانسه و سایر کشورها تعداد زیادی از موارد ابتلای عفونت ویروس کرونا را ثبت کرده اند. در همین حال، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت که توافق امداد اقتصادی احتمالاً پس از انتخابات ۳ نوامبر علی رغم افزایش موارد ابتلا و متوقف شدن بهبود در بازار کار صورت خواهد گرفت.

طلا در سال جاری تاکنون حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است، در میان محرک های بی سابقه جهانی، محافظی در برابر تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته می شود. تمرکز بر انتخابات ایالات متحده بود و جو بایدن، رقیب دموکرات، در نظرسنجی های سراسری از ترامپ جلوتر هست. هر اونس نقره با افت ۱.۲ درصد به ۲۴.۲۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۸۷۶.۸۴ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۳۵.۶۹ دلار رسید.

کد خبر: ۵۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha