۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
توزیع ۷۰ هزار تن روغن خام؛ اجازه کمبود روغن نمی‌دهیم
رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران:

توزیع ۷۰ هزار تن روغن خام؛ اجازه کمبود روغن نمی‌دهیم

مرتضوی، رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، با تایید آغاز توزیع ۷۰ هزار تن روغن خام از امروز گفت: اجازه نخواهیم داد کمبود روغن در بازار به وجود بیاید.

به گزارش بازار، محمدرضا مرتضوی افزود: از ۷۰ هزار تن روغن خام، ۲۰ هزار تن به مصرف صنف و صنعت می‌رسد و ۵۰ هزار تن دیگر نیز در اختیار کارخانجات قرار داده می‌شود تا پس از تصفیه به عنوان روغن خوراکی وارد بازار شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با شرکت بازرگانی دولتی انجام شده، قرار است این روند توزیع روغن خام، ادامه داشته باشد که اگر یک هفته کامل، توزیع روغن خام را پشت سر بگذرانیم با توجه به موجودی روغن خوراکی در کارخانجات و فروشگاه ها، این محصول در سریعترین زمان ممکن به دست مردم خواهد رسید و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت.

مرتضوی گفت: ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن خام مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار کشور است که در سال این میزان نیاز، از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن متغیر است ضمن اینکه از این میزان نیز ۲۰۰ هزار تن از تولید داخل کشور و بقیه از محل واردات تامین می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت خوبی که در کارخانجات کشور داریم اگر در روند تامین مواد اولیه مشکلی به وجود نیاید تامین روغن خوراکی خانوار و پر کردن قفسه‌های فروشگاه‌ها به راحتی قابل انجام است.

کد خبر: ۵۰٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha