۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
مشکلات صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان در حال بررسی است
استاندار کرمان:

مشکلات صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان در حال بررسی است

کرمان- فدایی، استاندار کرمان با اشاره به اینکه بسته شدن مرزها، مشکلات بسیاری در زمینه صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان به وجود آورده است، گفت: این مشکلات در دست بررسی است و به تدریج برطرف خواهد شد.

محمدجواد فدایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه جنوب کرمان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است، اظهار داشت: متاسفانه هر سال مشکلاتی در زمینه فروش و صادرات محصولات در این منطقه وجود دارد که باید برای آن فکر اساسی شود.

وی با اشاره به اینکه این منطقه به دلیل موقعیت آب و هوایی نیاز کشور در ایام زمستان را نیز تامین می کند، افزود: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، مشکلاتی در زمینه صادرات محصولات برای کشاورزان به وجود آمد و در واقع مسائل آنها نسبت به سال‌های قبل تشدید شد.

استاندار کرمان یادآور شد: با بسته شدن مرزها به دلیل شیوع کرونا همچنین نبودن امکان صادرات مستقیم برخی کالاها، مشکلات جدی در مسیر صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان به وجود آمد که این مسائل در حال بررسی است و به تدریج برطرف خواهد شد.

فدایی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود، تعرفه های صادراتی است که این موضوع با انجام مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پیگیری قرار گرفته است.

فدایی اظهار داشت: کشاورزان علاوه بر مسئله صادرات، با مشکلات حمل و نقل محصولات خود در داخل کشور نیز مواجه هستند که این مشکل با خرید ماشین‌های یخچال‌دار برطرف می شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: برای خرید این ماشین‌ها، امکان استفاده از تسهیلات صادرات فراهم است و کشاورزان و صادرکنندگان می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

فدایی در مورد فروش محصولات این منطقه در سایر شهرها نیز بیان کرد: تعاون روستایی در تهران و استان‌های دیگر غرفه‌های عرضه مستقیم در اختیار می‌دهد و امکان فروش محصولات بدون واسطه فراهم است.

وی، خرید تضمینی محصولات را نیز یکی از راهکارهای رفع مشکلات کشاورزان دانست و گفت: البته خرید تضمینی محصولات غیراستراتژیک درست نیست و خرید تضمینی مرحله آخر است و قبل از آن باید موضوع فروش به استانها مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: پیگیری این مشکلات در مرکز استان در حال پیگیری است اما فرمانداران نیز مسائل و مشکلات کشاورزان و صادرکنندگان جنوب استان کرمان را به خوبی رصد و مشکلات را گزارش کنند.

کد خبر: ۵۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha