۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
بهره برداری از ۲ طرح مهم در حوزه آب و برق در تهران و هرمزگان
وزیر نیرو خبر داد

بهره برداری از ۲ طرح مهم در حوزه آب و برق در تهران و هرمزگان

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: فردا دو طرح مهم در استان تهران و هرمزگان در حوزه آب و برق با مجموع اعتبار حدود ۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: این هفته بیست و ششم از پویش الف ب ایران است که از ابتدای سال ۱۱۷ طرح را با بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رساندیم.

وی با بیان اینکه فردا پنجشنبه ۸ ابان طرح‌های بزرگی در استان تهران و هرمزگان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد افزود در استان هرمزگان واحد دوم گازی نیروگاه قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات و با سرمایه گذاری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که نقش مهمی در تامین برق پایدار برای جزیره قشم و استان هرمزگان و نیازهای صنعتی منطقه دارد.

وی گفت: در استان تهران نیز فاز نخست تصفیه خانه آب شماره شش افتتاح می‌شود که آب شرب با کیفیت در اختیار حدود یک میلیون نفر از مردم مناطق غرب تهران قرار می‌گیرد.

اردکانیان افزود: تهران یک ابرشهر با مصرف یک میلیارد متر مکعب در سال آب شرب و بهداشت است و عامل اصلی برای تامین این میزان آب ظرفیت تصفیه خانه‌های موجود است.

وی افزود ساخت هفت تصفیه خانه بزرگ در تهران را در برنامه داشتیم که تصفیه خانه هفتم سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور در جنوب تهران افتتاح شد و تصفیه خانه ششم در شمال غرب تهران واقع است با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه فردا افتتاح می‌شود.

اردکانیان گفت: با افتتاح این طرح می‌توانیم مناطقی از تهران را که مناطق غربی و جنوب غربی است مانند مناطق ۵ و ۲۱ و ۲۲ آب بسیار با کیفیتی را از سد امیرکبیر در اختیار آن‌ها قرار دهیم که با تونلی به طول ۳۰ کیلومتر به این تصفیه‌خانه می‌رسد.

وی افزود: به همین میزان نیز ۴ واحد پمپاژ مسدود خواهد شد و کمک بزرگی به کاهش فرونشست زمین در مناطق جنوبی تهران خواهد کرد.

کد خبر: ۵۰٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha