۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
زیرساخت های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری فراهم شود
مدیرعامل بانک رفاه کشور:

زیرساخت های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری فراهم شود

شهرکرد- مدیرعامل بانک رفاه کشور گفت: زیرساخت ها و بستر لازم برای سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل لله گانی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه کار، تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری استان در استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و حرکت در این مسیر از مهمترین وظایف به شمار می رود.

وی بیان کرد: تیم های عملیاتی در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر شدند و شش استان به صورت ویژه در راستای تحقق جهش مورد توجه قرار گرفت که یکی از استان ها چهارمحال و بختیاری است.

لله گانی گفت: متاسفانه در استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های شرکت های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه این وزارتخانه استفاده نشده است.

مدیرعامل بانک رفاه کشور تاکید کرد: محدودیت منابع مالی در کشور وجود دارد و به طور قطع منابع مالی به استان هایی می رسد که پیگیری بیشتری در جذب اعتبارات داشته باشند.

وی گفت: پیگیری های مناسبی از طرف مسئولان استان چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات انجام نشده است و این در حالی است که نمایندگان مجلس سایر استان ها تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات می کنند.

لله گانی بیان کرد: جذب شرکت های سرمایه گذاری باید بر اساس ظرفیت ها باشد و شرکت ها در منطقه ای سرمایه گذاری می کنند که سودهی بالایی برای آنها داشته باشد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شود و کار مطالعاتی در این زمینه انجام شود و بعد از فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذار را به استان دعوت کرد.

مدیرعامل بانک رفاه کشور ادامه داد: باید بستر برای سرمایه گذاری ها آماده شود و پروژه ها توجیه اقتصادی داشته باشد.

لله گانی تاکید کرد: اجرای پروژه چهار بانده خوزستان به شهرکرد با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان از مهمترین اقدامات این بانک در استان است.

مدیرعامل بانک رفاه کشور با بیان اینکه هر پروژه ای در سطح استان شرایط گرفتن اعتبار را داشته باشد تامین اعتبار می کنیم، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

لله گانی گفت: ظرفیت های فرش، جوش، بسته بندی بادام، نمدمالی و... پتانسیل‌های مطلوبی هستند که با وجود این ظرفیت ها نباید استان را محروم شمرد.

طرح توسعه اقتصادی قابل اجرا برای چهارمحال و بختیاری تهیه شود
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل ها در چهارمحال و بختیاری شناسایی شوند، گفت: طرح توسعه اقتصادی قابل اجرا برای چهارمحال و بختیاری تهیه شود.

حجت الله میرزایی اظهار داشت: شستا یکی از مهمترین نهاد های سرمایه‌گذاری در کشور است که باید از ظرفیت این نهاد برای توسعه استان بهره گیری کرد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش زیادی از انعطاف پذیری تسهیلات اشتغال روستایی حل شده اما عجیب است که در چهارمحال و بختیاری  جذب اعتبارات این تسهیلات بسیار کم بوده است، در حالی که برخی استان های دارای نرخ بیکاری بالا حتی منابع جدید دیگری گرفتند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی تحولات بزرگی را آغاز کرده که کار بزرگی است مانند حذف دفترچه های درمان که از پایان مهر به شکل پایلوت اجرا شده است.

وی گفت: تامین اجتماعی پنج بیمارستان بزرگ در مناطق مختلف کشور دارد و همچینن حدود ۲۲ درمانگاه در حال احداث دارد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پیشنهاد می شود کار گروه مشترکی میان تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و استانداری شکل گیرد تا مسائل را احصا کرده و طرح توسعه صنعتی اقتصادی قابل اجرا برای استان تهیه شود.

کد خبر: ۵۰٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha