۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
رفع مشکل روغن نباتی تا ۲ هفته آینده
سرپرست دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اعلام کرد

رفع مشکل روغن نباتی تا ۲ هفته آینده

کارگر، سرپرست دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: با توجه به روش ها و روند توزیعی که در پیش گرفته شده تا دو هفته آینده مشکل روغن نباتی در کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش بازار، «کامران کارگر» افزود: ستاد تنظیم بازار برای رفع مشکل کمبود روغن نباتی در سطح جامعه ورود کرده و محموله‌ های مشخصی را برای مصرف خانوار، صنف و صنعت و فروشگاه های زنجیره ای در نظر گرفته است.

وی اظهارداشت: در مجموع ۷۰ هزار تن روغن خوراکی برای مصرف خانوار، صنف و صنعت و فروشگاه های زنجیره ای در نظرگرفته شده که ۳۰ هزار تن مربوط به مصرف خانوار، ۲۰ هزار تن مربوط به فروشگاه های زنجیره ای و ۲۰ هزار تن هم مربوط به صنف و صنعت است.

سرپرست دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: ایجاد جو هیجانی در بازار، محدودیت های ارزی برای واردات مواد اولیه، سودجویی همه و همه در کمبود و افزایش قیمت روغن نباتی در جامعه دخیل هستند.

وی افزود: متاسفانه با ایجاد جو روانی در جامعه باعث شد تا مردم به دنبال خرید مازاد بر نیاز خود باشند و این بر تنش های بازار رقم می زند اما با ذخایری که در کشور وجو د دارد به زودی این نیاز برطرف خواهد شد.

کارگر بیان داشت: متاسفانه در چنین شرایطی برخی افراد فرصت طلب و سودجو به فکر افزایش قیمت ها، احتکار، اختفا و غیره می افتند.

وی ادامه داد: بازار زیر ذره بین بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت، تعزیرات حکومتی و غیره است در صورت مشاهده هرگونه احتکار، اختفا، افزایش قیمت و... به شدت با افراد متخلف برخورد قاطع خواهند کرد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت یادآورشد: محدودیت های ارزی غیر قابل انکار است و این عامل بر تامین روغن خام مورد نیاز کشور اثر گذار بوده است.

کد خبر: ۵۰٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha