۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
ضرورت افزایش اعتبارات آبخوانداری در نظام بودجه‌ای کشور
رئیس سازمان جنگل‌ها تاکید کرد

ضرورت افزایش اعتبارات آبخوانداری در نظام بودجه‌ای کشور

ساری- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم افزایش اعتبارات آبخیزداری و آبخوانداری در بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود منصور بعدازظهر چهارشنبه در همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری که به صورت مجازی در دانشگاه علوم کشاوررزی ساری در حال برگزاری است، بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تاکید کرد و گفت: پایداری سرزمین نیازمند مشارکت و هماهنگی دستگاه های مختلف است.

وی با عنوان اینکه اعتبارات طرح های آبخیزداری در سال های اخیر با دستور مقام معظم رهبری افزایش یافته است، تصریح کرد: کاهش مخاطرات نیازمند افزایش اعتبارات است و این مسئله را باید در بودجه سال آینده و برنامه هفتم مدنظر قرار داد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور سطح عرصه‌های تحت مدیریت طرح های آبخیزداری را ۳۰ میلیون هکتار ذکر کرد و گفت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۴ حوزه آبخیز ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

اسداله تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری نیز با اظهار اینکه بی توجهی به طرح های آبخیزداری سبب وقوع حوادث زیانبار و نابودی جنگل ها و اراضی کشاورزی می شود، خواستار توجه به این اصل شد.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری همچنین با انتقاد از اجرای پروژه سد فینسیک اظهار داشت: دنیا صنعت سدسازی را کنار گذاشت و باید از اشتباهات سدسازی در برخی مناطق ایران درس گرفت.

این همایش دو روزه از دیروز آغاز شده است.

کد خبر: ۵۰٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha