۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران

کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران است. همانطور که می دانید میلگرد یکی از مهم ترین مصالح فولادی مورد نیاز برای صنایع ساختمان سازی و پروژه های عمرانی است.

به گزارش بازار، کشور ما از نظر تولید مصالح فولادی به ویژه میلگرد به خودکفایی رسیده است و نه تنها سبب شده نیاز مصرف کنندگان داخلی برطرف شود بلکه این محصولات باکیفیت به کشورهای دیگر هم صادر شود و این مساله سبب شد کارخانجات تولیدکننده فولاد در کشور در سطح خاورمیانه نیز برترین باشند.

سابقه تولید انواع میلگرد در کارخانه های داخلی به حدود ۵۰ سال می رسد و روز به روز نیز بر طرفداران و مصرف کنندگان این محصول در طی این سال ها افزوده شد.

در واقع کاربرد زیاد انواع میلگرد سبب شد که روزبه روز بر تعداد کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران افزوده شود.

تعدد کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران از یک طرف و تمایل افراد مشغول در عرصه ساختمان سازی با این کارخانه ها سبب شد که ما موضوع این مطلب خود را به معرفی کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران اختصاص دهیم.

بنابراین اگر می خواهید با بهترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران ﺁشنا شوید که علاوه بر تولید میلگرد در حجم بالا محصولات باکیفیت و استاندارد هم تولید می کنند ﺁشنا شوید می توانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ﺁشنایی با برترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران

کارخانه ذوب آهن اصفهان: این کارخانه از اولین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران است که در سال ۱۳۴۶ آغاز به کار کرده است.

خط تولید محصولات فولادی این کارخانه مثل خط تولید میلگردها با راه اندازی بخش مهندسی نورد و فولادسازی که در سال ۱۳۵۱ راه اندازی شد آغاز شد. این کارخانه تولید میلگرد و فولاد کشور از پر افتخارترین کارخانه های فولاد ایران در حوزه بین المللی است که توانست جوایز زیادی را در این عرصه کسب کند.

این کارخانه تمام محصولات فولادی خود اعم از انواع میلگردها را با بالاترین کیفیت ها و استانداردها به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می نماید.

این ویژگی ها سبب شد که کارخانه ذوب آهن اصفهان در صدر لیست برترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران قرار بگیرد. میلگردهای تولیدی این کارخانه بر اساس استاندارد ملی ایران تولید می شود. انواع میلگردهای تولید شده این کارخانه شامل میلگردهای ساده و آجدار می باشد. نوع آجدار آن به دو صورت دوکی و یکنواخت می باشد.

کارخانه فولاد خراسان: یکی دیگر از بزرگترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران می باشد که در شهر نیشابور واقع شده است.

مطمئنا اگر در عرصه ساختمان سازی و بازار آهن آلات مشغول باشید با فولاد نیشابور ﺁشنا هستید و نام این مجتمع را شنیده اید چرا که محصولات این مجموعه با نام میلگرد نیشابور در بازار شناخته شده اند.

این کارخانه نیز  با بهره گیری از کارشناسان خبره و تکنولوژی های مدرن و به روز یکی از باکیفیت ترین محصولات فولادی به ویژه میلگردها را تولید می کند که در بازار ایران بسیار طرفدار دارد. این کارخانه نیز تمام میلگردهای خود را بر اساس استاندارد ملی تولید می کند و میلگردهای ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناقی از جمله میلگردهای تولیدی این کارخانه می باشند.

از نکات قابل توجه این کارخانه این است که میلگردهای آجدار جناقی این کارخانه با بهره گیری از عملیات حرارتی کوئنچ- تمپر یا همان روش ترمکس ساخته می شود. این عملیات سبب شده که این میلگردها از قابلیت ها و خواص مکانیکی فوق العاده ای برخوردار باشند.

کارخانه فولاد کویر کاشان: از دیگر کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران می باشد که در سال ۱۳۸۶ تولیدات رسمی خود مبنی بر تولید انواع میلگرد را با اضافه کردن یک واحد نورد فولادی ساده و آجدار به مجموعه خود آغاز نمود.

یکی از دلایلی که سبب شد این مجموعه تبدیل به یکی از برترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران شود تولید میلگردهایی با قابلیت های منحصربه فرد همچون جوشکاری و داشتن مقاومت بسیار بالا است.

از جمله انواع میلگردهای کویر کاشان می توان به میلگردهای ساده و آجدار در دو نوع  میلگرد A۴ و A۳ و همچنین انواع کلاف اشاره کرد. همچنین این کارخانه میلگردها را در سایزهای مختلفی تولید می نماید که شامل میلگردهایی با سایز ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸، ۳۰، ۳۲، ۳۶ و ۴۰ می باشد.

همچنین میلگردهای کلاف کویر کاشان در سایزهای ۵/۶، ۵/۵، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۵/۱۶ تولید می شوند. از شاخصه های این کارخانه این است که با تولید میلگردی با سایز ۴۰ توانست گامی بزرگ در این عرصه بردارد و از حجم میلگردهای مصرفی در بتن بکاهد.

کارخانه فولاد آذربایجان میانه: این کارخانه یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران است که از سال ۱۳۷۹ اقدام به تولید انواع میلگردها نمود.

این کارخانه در استان آذربایجان شرقی و در شهر میانه واقع شده است به دلیل اینکه در مجاورت راه آهن سراسری قرار گرفته سبب شد از مزایا و امتیازات خاصی برخوردار باشد که یکی از ﺁن ها بهره گیری از جاده اختصاصی متصل به ترانزیت بین المللی است.

علاوه بر این به دلیل اینکه این کارخانه محصولات خود را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می دهد سبب جذب طرفداران زیادی در این عرصه شده است. همچنین این کارخانه با داشتن گواهینامه های معتبر و بین المللی زیادی توانسته محصولات باکیفیت و استاندارد خود را به سایر کشورها صادر کند و یکی از بزرگترین صادرکنندگان میلگرد در ایران هم شناخته شود. این کارخانه مشغول به تولید انواع میلگرد ساده و آجدار در سایزهای مختلف است.

کارخانه فولاد آناهیتا گیلان: این کارخانه نیز از بزرگترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران است که از سال ۸۹ فعالیت خود در زمینه تولید انواع میلگرد را آغاز نموده است.

این کارخانه نیز تمام میلگردهای خود را بر اساس استاندارد ملی تولید می نماید که از جمله آن می توان به میلگرد آجدار مارپیچ و جناقی یا همان  میلگردهای A۲ و A۳  اشاره کرد. این کارخانه انواع میلگرد خود را در سایزهای مختلف از سایز ۸ تا ۳۲ تولید می کند.

در نهایت شایان ذکر است که تعداد کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران به قدری زیاد است که معرفی تک تک آن ها در این مقال نمی گنجد و لذا به ذکر نام برخی از آن ها اکتفا می کنیم.

از جمله دیگر کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد در ایران شامل مجتمع فولاد روهینا جنوب، نورد کوثر اهواز، مجتمع فولاد بافق، سرمد ابرکوه یزد، مجتمع شاهین بناب، صنایع فولاد کرمان بردسیر، صنایع فولاد کاوه تیکمه داش، کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان، فولاد هیربد زرندیه، کارخانه فولاد سیادن ابهر، پرشین فولاد و جهان فولاد سیرجان می باشد.

کد خبر: ۵۰٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ahanresaan IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      با سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد تاثیر تکونولوژی و فن آوری اطلاعات بر خرید و فروش آهن آلات هم مطلبی منتشر کنید.
    • ahanresaan IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد آرماتور بندی و نحوه اجرای آن برای یک ساختمان 10 طبقه توضیحاتی ارائه دهید.