۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
بورس با اعتماد مردمی سرپا می‌ماند
کارشناس بازار سرمایه:

بورس با اعتماد مردمی سرپا می‌ماند

خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه یکی از شرکت های بورسی با اشاره به اینکه پیشتر بورس بارها فرو ریخته و اعتماد مردمی آن را سرپا نگه داشته است، گفت: سرعت بازگشت اعتماد مردم به سرعت اقدامات سیاست گذاران باز می گردد.

به گزارش بازار، محمودرضا خواجه نصیری در خصوص تمهیدات پیش بینی شده برای حفظ ثبات بازار سرمایه اظهار کرد: این کار از جنس فعالیت های بازار سرمایه بوده و انجام شده است.

وی اعلام کرد: انتظاراتی از صندوق توسعه ملی می رود تا از بیرون بازار سرمایه، منابعی وارد شود و به ثبات نقدینگی در این بازار کمک کند.

خواجه نصیری با اعلام اینکه هنوز این مبالغ از صندوق توسعه ملی تزریق نشده است، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تا حدودی به بانک ها اجازه داده است برای خرید و فروش در بازار سرمایه وارد بورس شوند.

وی در این خصوص گفت: بانک مرکزی می تواند با ارائه اعتبار بیشتر به کارگزاری ها تلاش کند و با کاهش نرخ سود بانکی، سرمایه گذری بیشتر در بورس را مهیا سازد.

خواجه نصیری با بیان اینکه سیاست گذاری باید بدین سمت برود که بازار سرمایه [رونق گیرد]، ادامه داد: بارها مطرح شده چرا سهام مردمی کاهش ارزش می یابد؛ در حالی که حمایت از بازار سرمایه در گرو حمایت از شرکت های بورسی است.

یه گفته این تحلیلگر بازار سرمایه قیمت گذاری فولاد باید آزادانه باشد و در قیمت گذاری خودرو، سود باید به سمت تولید کننده برود.

خواجه نصیری با بیان اینکه وقتی شرکت ها سودآور می شوند، سهام شرکت ها افزایش قیمت می یابد، گفت: در حال حاضر مردم در حاشیه بازار خودرو را گران تر می خرند و مصرف کننده نهایی نفعی از قیمت گذاری ها نمی برند.

وی معتقد است اگر فضای شفاف معاملاتی بین شرکت های تولیدکننده و مردم اتفاق افتد، دلال ها سود بسیار بالا نمی برند و مردم کالا را ازان تر می خرند.

خواجه نصیری با اعلام این مطلب یادآور شد: امسال ۸۰درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته و این آماری بزرگ نسبت به سایر بازارهای سرمایه دنیاست.

وی این رویه را نشان از شاکله مند بودن بورس بر اساس حضور مردم دانست و گفت: شرکت های بورسی سود بیشتری ساختند، اما این مسئله برای تعادل بخشی به بازار کافی نبود.

خواجه نصیری لزوم اعتماد مردمی به بورس را الزامی دانست و گفت: امروز مردم اشتیاق خود را از دست داده اند و برای بازگشت نقدینگی به بورس مردم باید مجدد به بورس اعتماد کنند و این اعتماد باید از سوی مدیرانِ سیاست گذار اتفاق افتد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه پیشتر بورس بارها فرو ریخته و اعتماد مردمی آن را سرپا نگه داشته است، گفت: سرعت بازگشت اعتماد مردم به سرعت اقداماتِ سیاست گذاران باز می گردد.

کد خبر: ۵۰٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha