۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
 تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی تداوم دارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی تداوم دارد

پور ابراهیمی،‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای ثبات قیمت ها و تنظیم بازار کالاهای اساسی، دولت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تامین این کالاها تا پایان سال جاری ادامه خواهد داد.

محمد رضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: روز گذشته در نشستی که اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونین وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد، بر تامین کالاهای اساسی مردم با دلار ۴۲۰۰ تومانی تاکید.  

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزارت صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی داخلی و تنظیم بازار نقش مهمی دارد و باید این وزارتخانه در این شرایط اقتصادی به وظیفه نظارت بر بازار و قیمت ها اهتمام ویژه ای  داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست رئیس اتاق اصناف ایران نیز حضور داشتند گفت: در این نشست مقرر شد برای رفع مشکلات قانون نظام صنفی طی ۱۰ روز آینده نشست مشترکی با معاونین بازرگانی وزارت صمت برگزار تا انشاالله در ایفای تعهدات اصناف و نظارت بر آنها شاهد جمع بندی نهایی باشیم.

پورابراهیمی بر افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیر نفتی درنیمه دوم سال جاری تاکید کرد وگفت: برای رشد صادرات غیرنفتی و استفاده از ظرفیت های صادراتی کشور همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته تا با استفاده از روش های تهاتری و پایاپای منابع ارزی بیشتری در نیمه دوم امسال وارد کشور شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مطمئن هستیم با افزایش صادرات غیرنفتی در نیمه دوم امسال شاهد بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهیم بود و منابع ارزی بیشتری بر تامین کالاهای اساسی مردم اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی که منابع ارزی کشور در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه اول سال جاری رشد داشته باشد انی مساله بر بهبود تراز تجاری ایران و تامین منابع مالی برای تامین کالاهای اساسی و منطقی شدن قیمت‌ها در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۵۰٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha