۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
 ۷۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان:

۷۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند 

زنجان- سرائی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: ۷۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.

 حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان ۷۱۲ روستا است، گفت: از این تعداد ۵۰۹ تحت پوشش اینترنت پر سرعت هستند. 

وی اظهار  کرد: در حال حاضر ۷۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند. 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان با بیان اینکه روستاییان قابلیت رومینگ را در گوشی‌های خود فعال کنند، گفت: این کار باعث می شود تا از اینترنت پر سرعت استفاده لازم را بکنند. 

سرائی با بیان اینکه هم اکنون طراحی فاز اول پوشش اینترنت پر سرعت برای ۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان انجام شده و در مرحله نصب تجهیزات است، تاکید کرد: اینترنت پرسرعت برای ۱۰۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هم درمرحله طراحی است. 

وی ابراز داشت: مردم در هر نقطه از استان زنجان اگر در خطوط ارتباطی و اینترنت پر سرعت خود مشکلی داشتند با سامانه ۱۹۵ تماس گیرند. 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان یکی از قطب‌های آی‌.تی در کشور مطرح  است، ابراز داشت: این اداره کل طی سال‌های اخیراقدامات خوبی را برای توسعه اینترنت انجام داده است. 

سرائی گفت: طی دو سال گذشته دسترسی مردم در روستاهای زنجان به اینترنت پر سرعت بهتر شده است.

کد خبر: ۵۰٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha