۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کمبود و گرانی سیمان در بوشهر؛ ساخت‌وسازها تعطیل شد
گزارش بازار؛

کمبود و گرانی سیمان در بوشهر؛ ساخت‌وسازها تعطیل شد

بوشهر- کمبود سیمان و افزایش قیمت این کالا در استان بوشهر طی روزهای اخیر مشکلات زیادی را برای ساخت و سازها و اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده است.

فاطمه حیاتی؛ بازار: سیمان به عنوان یکی از مصالح اصلی و اساسی در ساخت و سازها است و توسعه هر زیرساختی خصوصا اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند استفاده از سیمان است.

طی روزهای اخیر شاهد کمبود شدید سیمان در سطح استان بوشهر هستیم و در فروشگاه‌هایی که سیمان موجود است، شاهد افزایش چشمگیر قیمت این کالا هستیم.

سیمان نیست
یکی از شهروندان بوشهر که در حال ساخت و ساز است، با اشاره به کمبود سیمان در سطح استان در گفتگو با بازار بیان کرد: طی روزهای اخیر با سختی‌های زیادی برای تامین سیمان مورد نیاز خود روبرو هستیم.

محمود عرب‌زاده اضافه کرد: در حالی که سیمان یکی از مصالح مورد نیاز ما برای ساخت خانه است، این روزها سیمان را به سختی پیدا می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با تدابیر مسئولان شاهد ساماندهی بازار سیمان در سطح استان باشیم و مردم بیش از این برای تامین سیمان مورد نیاز خود با مشکل روبرو نشوند.

سیمان گران شد
یکی دیگر از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این روزها علاوه بر کمبود سیمان و سختی پیدا کردن آن شاهد گران شدن سیمان هستیم که فشار زیادی را به ما وارد می‌کند.

مسعود باقری که در حال ساخت یک خانه برای فرزندش است، ادامه داد: سیمانی که در روزهای گذشته با قیمت ۱۶ هزار تومان دریافت می‌کردیم، الان به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

وی اظهار کرد: این شرایط باعث شده تا قیمت ساخت و ساز برای ما بالا برود و شاید نتوانیم کاری را که شروع کرده‌ایم به پایان برسانیم و انتظار می‌رود مسئولان نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سیمانی دست ما نمی‌رسد
یکی از عاملان توزیع سیمان در استان بوشهر به خبرنگار بازار گفت: سیمان دشتستان یکی از مهمترین تولیدکنندگان سیمان در کشور در کنار ما است ولی امکان تامین سیمان مورد نیاز ما را ندارد.

محمد دشتی‌پور اضافه کرد: ماه‌ها است که برای تامین سیمان از شرکت سیمان دشتستان با مشکلاتی روبرو هستیم و آنگونه که باید، سیمان در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

کمبود عامل گرانی شد
طی روزهای اخیر و به دنبال کاهش سیمان در سطح بازار قیمت سیمان نیز با افزایش قیمت شده است و مردم سیمان را باید با قیمت‌های بالاتری تامین کنند.

یکی دیگر از عاملان توزیع سیمان در استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، افزایش قیمت سیمان در روزهای اخیر را نتیجه کمبود آن دانست و اظهار داشت: بازار تابع عرضه و تقاضا است و با کاهش سیمان شاهد افزایش قیمت هستیم.

مهدی ابراهیمی بیان کرد: به دنبال افزایش قیمت سیمان بسیاری از افرادی که در حال ساخت و ساز هستند باید با فشار اقتصادی بالایی سیمان را تقریبا دو برابر قیمت اصلی آن بخرند.

تاثیر سیمان بر دیگر مصالح
یکی از پیمانکاران ساختمانی استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: با کاهش عرضه سیمان و افزایش قیمت آن، پیمانکاران با مشکلات زیادی در ساخت و سازها روبرو خواهند شد.

علی دشتی یکی از مهم‌ترین مصالح در ساخت و سازها را سیمان دانست و اضافه کرد: افزایش قیمت سیمان بر روی دیگر مصالح ساختمانی از جمله بلوک و تیرچه و... نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در حالی که برای ساخت و ساز با کارفرما قرارداد بسته‌ایم، این افزایش یکباره قیمت سیمان هزینه‌های تمام‌شده ما را با افزایش شدیدی روبرو خواهد کرد و قطعا متضرر خواهیم شد.

کمبود سیمان به خاطر اورهال کارخانه
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت سه کارخانه سیمان در استان، اظهار داشت: روزانه ۱۳ هزار تن سیمان در این سه کارخانه تولید می‌شود.

ابوالقاسم محمدزاده با اشاره به تولید روزانه شش هزار تن سیمان در کارخانه ساروج کنگان، بیان کرد: در این کارخانه روزانه چهار تن کلینیکر و دو هزار تن سیمان تولید می‌شود که فقط ۳۰۰ تن به مصرف مردمی می‌رسد و مابقی یا صادر می‌شوند و یا در پروژه‌های استان مصرف می‌شود.

استان بوشهر برای انجام امور عمرانی به روزانه پنج هزار تن سیمان نیاز دارد که اکنون فقط سه هزار تن سیمان آن از طریق کارخانه‌های استان تامین می‌شود و دو هزار تن کمبود سیمان در استان داریم

وی از تولید روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن سیمان در کارخانه سیمان دشتستان خبر داد و اضافه کرد: در کارخانه سیمان دشتی نیز روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن سیمان تولید می شود.

کمبود روزانه ۲۰۰۰ تن سیمان
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: میزان تولید کارخانه سیمان دشتستان به خاطر انجام عملیات اورهال و تعمیرات اساسی به ۵۰۰ تن در روز رسیده است.

محمدزاده ادامه داد: استان بوشهر برای انجام امور عمرانی به روزانه پنج هزار تن سیمان نیاز دارد که اکنون فقط سه هزار تن سیمان آن از طریق کارخانه‌های استان تامین می‌شود و دو هزار تن کمبود سیمان در استان داریم.

وی با اشاره به استفاده از سیمان تولیدی استان‌های دیگر برای تامین نیازهای استان به سیمان اظهار کرد: یکی دیگر از راهکارهای تامین سیمان مورد نیاز استان، کاهش صادرات از سیمان دشتی و کنگان است.

افزایش مصرف سیمان در زمستان
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: امیدواریم با تسریع در انجام تعمیرات اساسی کارخانه سیمان دشتستان شاهد رفع مشکل کمبود سیمان در استان باشیم.

وی افزود: استان بوشهر در این فصل از سال به خاطر بهبود شرایط آب و هوایی نسبت به فصل تابستان، با افزایش ساخت و ساز و افزایش مصرف سیمان روبرو می‌شود که باید سیمان مورد نیاز تامین و ارائه شود.

محمدزاده تصریح کرد: علاوه بر ساخت و سازهای کوچک در شهرها و روستاهای استان، پروژه‌های بزرگی مانند سدسازی و ساخت نیروگاه اتمی بوشهر و دیگر پروژه‌های عمرانی استان مصرف سیمان بالایی دارند.

 کمبود سیمان باعث شده تا ساخت و سازها در استان بوشهر با مشکلاتی روبرو شوند و مردم و پیمانکاران ساختمانی برای تامین نیازهای خود با مشکلای روبرو باشند.

افزایش قیمت سیمان و کاهش عرضه آن باعث می‌شود تا مجریان پروژه‌ها برای تامین دیگر مصالح مورد نیاز خود با مشکلاتی روبرو شوند.

کد خبر: ۵۰٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha