۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
پرداخت معوقات کارکنان پایگاه‌های میراث فرهنگی، بزودی
وزیر میراث فرهنگی خبر داد

پرداخت معوقات کارکنان پایگاه‌های میراث فرهنگی، بزودی

مونسان، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از پرداخت معوقات حقوق کارکنان پایگاه‌های ملی و جهانی کشور تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان در حاشیه دومین نشست هیأت امناء مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی گفت: متأسفانه به سبب کمبود اعتبارات پرداخت حقوق کارکنان پایگاه‌های تاریخی ملی و جهانی کشور به تعویق افتاده بود.

وی افزود: خوشبختانه امروز با دستور خزانه دار که عضو هیأت امناء است این اعتبار تأمین و تا چند روز آینده حقوق کارکنان پرداخت می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان این که کمبود اعتبار در این وزارتخانه سابقه تاریخی دارد، گفت: براساس اعتبارات موجود حفاظت، مرمت و نگه داشت ۳۴ هزار اثر ملی و ۲۴ اثر جهانی در کشور امکان پذیر نیست.

مونسان افزود: با این میزان اعتبار تنها بناهای تاریخی مهم مرمت می‌شوند و به برخی بناها یا اعتباری تعلق نمی‌گیرد و یا اعتبارات کافی نیست.

وی گفت: این انتظار به حق مردم است که از هویت ملی و میراث تاریخی شان حفاظت شود.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان این که کشور پهناور ایران در هر منطقه دارای میراث فرهنگی است که موجب افتخار ملی است، افزود: متأسفانه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از نظر نیروی انسانی و امکانات پشتیبانی و لجستیک با کمبودهای قابل توجهی مواجه است.

مونسان گفت: با توجه به امکانات محدود برای جذب نیروی انسانی در تلاشیم تا بودجه لازم برای تکمیل حفاظت الکترونیک در بناها، پایگاه‌ها و امکان تاریخی افزایش یابد تا در حد امکان نیاز به نیروی انسانی کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به بازنشسته شدن امین اموال‌های رسمی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیاز به استخدام امین اموال احساس می‌شد که مقرر شد ذیحساب‌ها امکان استفاده از نیروهای پیمانی را فراهم کنند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: دومین نشست هیأت امناء مجموعه‌های تاریخی - فرهنگی با ارائه گزارش عملکرد گذشته و بررسی و ارائه راهکارها در زمینه چالش‌های پیش رو برگزار شد.

مونسان از تخصیص اعتبار بین المللی به منظور مرمت و بازسازی دیوار غربی سازه‌های آبی شوشتر که به ثبت جهانی رسیده است از سوی یونسکو خبر داد و افزود: این اعتبار در دفتر منطقه‌ای و به پیمانکار و مهندس ناظر پرداخت می‌شود.

وی گفت: این سازه‌ها در حال فرو ریختن هستند و نیاز فوری به مرمت و بازسازی دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تربیت استادکاران جدید به منظور مرمت و بازسازی آثار تاریخی نیز برای این وزارتخانه ضروری است، زیرا استادکاران ماهر یا از دنیا رفته اند و یا به سالمندی و بازنشستگی رسیده اند و باید نسل جدید به منظور مرمت و بازسازی زیر نظر این استادان با تجربه و گاه منحصر به فرد تربیت شوند تا با فوت و یا از کار افتادگی آنان از این نیروها محروم نمانیم.

کد خبر: ۵۰٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha