۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
میزان تولید شیر و تخم‌مرغ در اختصاص سهمیه نهاده‌های دامی مدنظر قرار می‌گیرد
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

میزان تولید شیر و تخم‌مرغ در اختصاص سهمیه نهاده‌های دامی مدنظر قرار می‌گیرد

کرمان- مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به شاخص‌های در نظر گرفته شده برای اختصاص سهمیه نهاده‌های دامی به گاوداری‌ها و مراکز پرورش مرغ تخمگذار گفت: یکی از این شاخص‌ها میزان تولید شیر یا تخم‌مرغ است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین رشیدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به شاخص‌هایی که در اختصاص سهمیه نهاده‌های دامی به واحدهای پرورش دام به ویژه گاوداری‌ها و واحدهای پرورش مرغ تخمگذار اثرگذار است، اظهار داشت: میزان تولید در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان جزئیات این شاخص‌ها بیان کرد: بر اساس مصوبه ابلاغی، از تاریخ اول آذرماه سال جاری، میزان تولید شیر در گاوداری‌های صنعتی شیری و میزان تولید تخم‌مرغ در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار مدنظر قرار خواهد گرفت.

رشیدی عنوان کرد: بر اساس بخش‌نامه‌های ابلاغی، میزان دقت و صحت اطلاعات ورودی به سامانه های «سماصط»، «قرنطینـه و امنیـت زیسـتی سازمان دامپزشـکی کشـور» و سامـانه «بازارگـاه» رصد و راستی آزمایی می‌شود تا در توزیع نهاده‌ها و تضمین سلامت خوراک دام، دقت لازم اعمال شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یادآور شد: نام کاربری و رمز عبور سامانه‌های یاد شده توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان برای صدور گواهی بهداشـتی حمـل  شـیر و تخم مرغ در اختیـار مسـئولان فنی بهداشتی واحد و یا دامپزشک طرف قرارداد با واحد قرار می گیرد.

وی، یکی دیگر از شاخص‌های مهم در اختصاص خوراک دام و نهاده های دامی را تعداد دام‌ها اعلام کرد و گفت: تمام گاوداری‌های صنعتی تا تاریخ اول آذرماه سال جاری باید برای پلاک گذاری دام مطابق با استانداردهای اعلام شده در سامانه هویت دام یا سامانه تریس دامپزشکی اقدام کنند.

رشیدی اظهار امیدواری کرد: با همکاری پرورش دهندگان دام و طیور و اتحادیه‌های مرغداران و گاوداران با دامپزشکی، مصوبات مربوط به اختصاص نهاده های دامی به درستی اجرا و مشکلات موجود در این زمینه تا حدی برطرف شود.

کد خبر: ۵۰٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha