۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
انجام ۶۳۸ مورد بازرسی برای پیشگیری از قاچاق کالا در قم/ تشکیل ۵ پرونده تخلف
در مهرماه امسال صورت گرفت؛

انجام ۶۳۸ مورد بازرسی برای پیشگیری از قاچاق کالا در قم/ تشکیل ۵ پرونده تخلف

قم - سمیعی نسب، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: طی مهرماه امسال بیش از ۶۳۸ مورد بازرسی برای جلوگیری از قاچاق توسط سازمان صمت قم انجام شد.

احمدرضا سمیعی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در مهرماه امسال، ۶۳۸ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق داشته‌اند و از این تعداد بازرسی، ۵ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال شده و همگی آن‌ها جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

کشف چهارصد و ۱۱ هزار قلم کالای قاچاق
وی بیان کرد: در این راستا بالغ بر ۱۱ هزار و چهارصد نوع قلم کالا که شامل نهاده دامی از قبیل ذرت و جو و همچنین مواد غذایی گردو با پوست و آرد گندم و نوشیدنی و مواد شوینده از قبیل پودر ماشین لباسشویی کشف شده است.

به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، این بازرسی‌ها ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و از نظر ریالی هم ۶۰۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

سمیعی نسب افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تعداد ۱۴۸ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده‌فروش داده و ۷۴ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کرده‌اند.

گفتنی است؛ این گشت‌های بازرسی و نظارت با مشارکت گشت‌های مشترک جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و دارو صورت گرفته است.

کد خبر: ۵۰٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha