۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۹۲ واحد تولیدی صادرکننده در استان سمنان به تعهدات ارزی خود عمل کردند
معاون اقتصادی استاندار سمنان:

۹۲ واحد تولیدی صادرکننده در استان سمنان به تعهدات ارزی خود عمل کردند

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه از ۱۳۵ واحد صادرکننده کالا در استان ۹۵ واحد به تعهدات ارزی خود عمل کردند، گفت: تحقق مشوق‌های صادراتی و رفع تعهدات ارزی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا شریفی نژاد پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی کارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اشاره به اینکه درمجموع ۱۳۵ واحد صادرکننده کالا در استان مستقر است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۹۲ واحد به تعهدات ارزی خود عمل کردند.

وی با تأکید بر لزوم تحقق مشوق‌های صادراتی و به‌کارگیری روش‌های متنوع برای رفع تعهدات ارزی بیان کرد: ارتقاء شاخص‌های صادرات کالا از استان سمنان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصادی در استان محسوب می‌شود.

راه‌اندازی بازار فروش محصولات صادراتی استان سمنان در فضای مجازی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه مشکلات ارزی واحدهای صادرکننده پیگیری و رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزش ارزی صادرات کالا از استان، طی شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافت.

شریفی نژاد با تأکید بر اینکه کشورهای همسایه به‌عنوان بازاری بسیار مطلوب برای توسعه صادرات کشور و استان است، خاطرنشان کرد: باید با رصد مشکلات صادرات و رفع آن‌ها در استان، استفاده حداکثری از این ظرفیت و افزایش نرخ صادرات استان در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای راه‌اندازی بازار فروش محصولات تولیدی استان سمنان بیان کرد: این نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی باید به‌صورت چندزبانه راه‌اندازی شود تا گامی مؤثر برای توسعه صادرات و معرفی محصولات تولیدی این استان به سراسر جهان برداشته شود.

کد خبر: ۵۰٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha