۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
۹۰ رام قطار  از شاهرود تردد می‌کند/ افزایش ۱۴ برابر تبادلات تجاری شمال-جنوب
نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

۹۰ رام قطار از شاهرود تردد می‌کند/ افزایش ۱۴ برابر تبادلات تجاری شمال-جنوب

شاهرود - نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: ۹۰ رام قطار روزانه از راه آهن شمالشرق(۱) عبور می‌کند لذا این امر ظرفیتی عظیم برای تبادلات کالایی، حمل و نقل، گردشگری و ... است و در صورت راه افتادن خط ریلی راه آهن شمال جنوب از محور شاهرود شاهد تحول اقتصادی در سطح کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن حسینی شاهرودی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح زیرگذر عرضی ریل‌های راه‌آهن شاهرود به مناسبت نهمین روز از دهه مبارک فجر، بیان کرد: ۹۰ رام قطار در روز از شاهرود می‌گذرد اما همیشه مشکل زیرگذر و روگذر برای مسافران، نمازگزاران، پیرزن‌ها و پیرمردها به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم وجود داشت لذا اجرای پروژه زیرگذر عرضی با پله‌برقی در ایستگاه راه‌آهن شاهرود می‌تواند رضایتمندی خوبی را به همراه داشته باشد.

وی بابیان اینکه همواره برای تأخیر در این پروژه پیگیری‌های لازم را انجام دادیم، افزود: یکی از دلایل تأخیر در این طرح این بود که از مرکز، ۹ الی ۱۰ پروژه مشابه به یک پیمانکار داده‌شده بود و این پیمانکار نیز کار را انجام نمی‌داد و سبب لغو قرارداد شد درنتیجه سیری طولانی را شامل شد اما امروز به حمدالله شاهد بهره‌برداری این طرح در شاهرود هستیم.

عضو خانه ملت بابیان اینکه کارکنان راه‌آهن همیشه مظلوم واقع‌شده‌اند، بیان کرد: در موضوع تصادف قطار تبریز- مشهد در ایستگاه هفت‌خوان مدیران راه‌آهن و کارکنان آن مورد مواخذه قرار گرفتند حال‌آنکه نمایندگان استان‌های شمال غربی کشورمان نیز اذعان دارند که سیاست‌های کلان وزارتخانه سبب بروز این مسائل است نه عده‌ای کارمند.

حسینی شاهرودی بیان کرد: یکی از شاخص‌های اقتصادی در هر منطقه راه است و یکی از ظرفیت‌های این حوزه راه‌های هوایی محسوب می‌شود که در برخی شهرها که امکان ایجاد این زیرساخت‌ها نیست، ریل جایگزین راه‌های هوایی شده است اما باید بپذیریم که در حوزه راه‌آهن به‌واسطه هزینه‌های بالایی که دارد در سطح کشور شاهد رشد و توسعه خوبی نبوده‌ایم.

وی افزود: در برنامه توسعه ششم در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر استفاده از راه‌آهن و ناوگان ریلی و حل و نقل برنامه‌های محوری نظام گنجانده‌شده و نمایندگان مجلس نیز تصویب کرده‌اند که یکی از برنامه‌های کلان دولت باید توسعه راه‌آهن باشد بر همین اساس و بر اساس چشم‌انداز شهرستان شاهرود و آمایش سرزمین استان سمنان طرح قدیمی را از دیرباز پیگیری کردیم که موسوم به راه‌آهن اینچه برون-شاهرود- طبس و نهایتاً بندرعباس است که به مجلس رسید و در سال گذشته و سال جاری مصوب شد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بیان کرد: این خط راه‌آهن از مرز ترکمنستان تا گرگان و شاهرود و طبس و بافق، بندرعباس و چابهار متصل می‌شود و ۸۵۰ کیلومتر مسیر را در برمی‌گیرد که البته ظرفیتی عظیم برای تبادلات مالی است و ترنور باری ما که امروز ۶۰۰ هزار تن (شمال به جنوب ) است را به ۲۰ میلیون تن افزایش می‌دهد.

حسینی شاهرودی بیان کرد: این پروژه می‌تواند تحولات فراملی را نیز رقم بزند چراکه تبادلات روسیه، ترکمنستان، آسیای میانه و ... را نیز با خلیج‌فارس و دریای عمان برقرار کرده و راه و مسیر تجارت بین‌المللی آنان را نیز می‌گشاید.

کد خبر: ۵٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha