۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
ایستگاه ریلی بناب در امر صادرات فعال شد/ واردات زنجان نصف کشور
استاندار زنجان:

ایستگاه ریلی بناب در امر صادرات فعال شد/ واردات زنجان نصف کشور

زنجان- حقیقی، استاندار زنجان با یادآوری اینکه ایستگاه ریلی باز بناب متروکه شده بود و فعالیتی در آن جا انجام نمی‌شد،گفت: در حال حاضر این ایستگاه درامر صادرات فعال شده است.

فتح الله حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه هر یک تن صادرات زنجان یک هزار و ۷۲۵ دلار ارزش است، گفت: ارزش صادرات این استان شش برابر متوسط کشور ارزش دارد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد صادرات زنجان شمش سرب و روی است، اظهار کرد: سرب و روی خام فروشی نمی شود و به ارزش افزوده تبدیل شده و صادرات می شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه ارزش واردات استان ۸۰۰ دلار است، گفت: وارداتی که به این استان انجام می شود ۱۰۰ درصد خام است و واردات این استان نصف کشور است.

حقیقی با بیان اینکه زنجان به ۴۰ کشور صادرات دارد، تاکید کرد: ۱۳ کشور طی ۱.۵ سال گذشته به کشورهای صادراتی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه ریلی باز بناب متروکه شده بود و فعالیتی در آن جا انجام نمی شد، ابراز داشت: در حال حاضر ایستگاه ریلی بناب درامر صادرات فعال شده است.

استاندار زنجان گفت: طی هفت ماهه سالجاری صادرات کالا از استان کاهش ۲۰ درصدی داشته ولی با تدابیری که اندیشیده شده و باز شدن مرزها صادرات کالا از استان افزایش خواهد یافت.

حقیقی تصریح کرد: ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد و مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.

کد خبر: ۵۰٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha