۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
اصناف یزد تا پایان هفته تعطیل است/ آمار بالای بستری‌ها در یزد
جانشین ستاد کرونای یزد:

اصناف یزد تا پایان هفته تعطیل است/ آمار بالای بستری‌ها در یزد

یزد- جانشین ستاد کرونای یزد که ابتدای هفته، خبر از محدودیت فعالیت اصناف یزد داده بود، تعطیلی کامل اصناف غیرضروری را بنا به آمار بالای بستری‌ها در استان اعلام کرد.

به گزارش بازار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، دوشنبه شب پنجم آبان در بخش خبری شبکه سیمای یزد حضور یافت و تعطیلی کلیه واحدهای صنفی و شغلی استان یزد را اعلام کرد.

احمد ترحمی گفت: بنا به اجرای مصوبات ستاد ملی و ابلاغیه صادره، از فردا سه‌شنبه، ششم آبان ماه ۹۹ تا پایان هفته، تنها ۱۱ گروه‌ شغلی اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: آمار بستری‌های کرونا در یزد و تست‌های مثبت کرونا به طور وحشتناکی بالاست و وضعیت مراجعان به مراکز درمانی استان اصلاً خوب نیست.

جانشین ستاد کرونا بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها، سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، پروتئین‌فروشی‌ها، جایگاه‌های سوخت، لبنیاتی‌ها، مراکز تأمین آمبولانس، غذای بیرون‌بر، پخش دارو و مواد غذایی جزو ۱۱ شغل دارای مجوز فعالیت در استان یزد هستند.

همه شهرستان‌های یزد در بحران کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در نشست خبری که دیروز در محل استانداری یزد برگزار شد، گفت: هیچ یک از شهرستان‌های استان یزد از نظر شیوع کرونا در وضعیت خوبی قرار ندارند و اگر برخی شهرستان‌ها به عنوان بحرانی نام برده نشده است، به معنای مطلوب بودن شرایط نیست.

ابراهیم سلمانی از رتبه بالای یزد در بستری بیماران کرونایی اظهار تأسف کرد و افزود: بررسی‌های علمی نشان‌دهنده روند صعودی کرونا در یزد تا دو هفته آینده است.

وی مجموع بیماران شناسایی شده کرونا در استان از ابتدا تاکنون را ۱۲ هزار و ۸۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان‌های یزد بستری شده‌اند.

او تصریح کرد: اگر مردم یزد به ویژه شهرستان میبد که بیشترین آمار کرونا نسبت به جمعیت را دارد، توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، شاهد شرایط بدتری خواهیم بود.

به گفته سلمانی، متاسفانه اکنون برخلاف موج اول کرونا که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به اکسیژن نیاز داشتند، ۸۵ تا ۹۰ درصد افراد نیازمند اکسیژن هستند.

لازم به ذکر است، ستاد استانی کرونا فعالیت اصناف یزد و حضور اتومبیل‌های بیش از یک سرنشین را از ابتدای هفته جاری محدود کرده بود که وضعیت بحرانی کرونا در استان این تصمیم را به تعطیلی کامل تغییر داد.

کد خبر: ۵۰٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رویا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      تعطیل یک هفته فایده ندارد