۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
نمی‌توان مسیر بازار ارز را پیش‌بینی کرد/ افت تقاضا در بازار ارز
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نمی‌توان مسیر بازار ارز را پیش‌بینی کرد/ افت تقاضا در بازار ارز

لرستان- ندری، کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه نمی‌توان مسیر بازار ارز را پیش‌بینی کرد، گفت: اگر بانک مرکزی عرضه ارز را افزایش دهد نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند.

کامران ندری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یکی از دلایل ریزش قیمت دلار، سکه و طلا پیش بینی نتایج انتخابات آمریکا است، البته فعلاً نتیجه انتخابات مشخص نیست اما بعد از نهایی شدن می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد؛ در حال حاضر افرادی که منابع نقدی و ریالی دارند فعلا تصمیم گرفته‌اند که این منابع را تبدیل به دارایی خاصی نکنند تا نتایج انتخابات آمریکا مشخص شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بازار سکه و طلا، افزود: احتمالاً ریزش زیادی که ادامه‌دار باشد نداریم ولی افزایش نرخی که در هفته‌های پیش اتفاق افتاده بود متوقف می‌شود و تقاضا کاهش می‌یابد؛ در این شرایط اگر بانک مرکزی ارز بیشتری را عرضه کند، تا حدودی قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان به‌طور دقیق مسیر بازار ارز را پیش بینی کرد چون تا حد زیادی وابسته به نتایج انتخابات آمریکاست اما طی دو هفته آینده شاهد افت تقاضا خواهیم بود و در صورتیکه بانک مرکزی عرضه ارز را افزایش دهد نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در یک یا دو هفته آینده بازار طلا به صورت مقطعی می‌تواند کاهش داشته باشد اما در نهایت بسته به این که ترامپ پیروز انتخابات باشد یا بایدن، بازار مسیرهای متفاوتی را طی می‌کند که بورس هم از این قضیه مستثنا نیست.

کد خبر: ۵۰٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha