۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
آزادسازی حریم۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال مطالعه است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان:

آزادسازی حریم۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال مطالعه است

همدان - مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بابیان اینکه امسال بخشی از آزادسازی رودخانه گنج‌نامه از ماه آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: وضعیت حریم۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال مطالعه است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان؛ منصور ستوده درباره آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه گفت: به دنبال آزادسازی سراسری رودخانه و برای این کار منتظر ارائه نتیجه مطالعات از سوی مشاور هستیم.

ستوده با تأکید بر اینکه امسال بخشی از آزادسازی رودخانه گنج‌نامه از ماه آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال مطالعه است که بخش عمده انجام‌شده و همچنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه رودخانه مانند جاده نیست که حریم ثابتی داشته باشد و معمولاً رودخانه‌ها بر اساس عمق، سرعت، عرض بستر و دبی سیلاب حریم‌های مشخصی دارند، گفت: بر همین اساس برای تعیین حریم رودخانه گنج‌نامه مشاور گرفته‌شده که ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای را مطالعه کند.

ستوده افزود: مشاور بعد از نقشه‌برداری حد بستر و حریم رودخانه را به شرکت آب منطقه‌ای اعلام می‌کند و شرکت از طریق روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند تا هرکسی اعتراض داشت جمع‌آوری و بررسی شود و در نهایت با مشخص شدن حد بستر و حریم رودخانه به اداره ثبت اعلام می‌کنیم تا اسناد را در سامانه ثبت کند.

وی گفت: در سال‌های گذشته تعیین حد بستر رودخانه گنج‌نامه به‌صورت موردی انجام‌شده و اشخاص و دستگاه‌هایی به‌صورت موردی از ما استعلام کرده‌اند و به آن‌ها اعلام کرده‌ایم اما درمجموع قرار شده مشاور شهرداری و مشاوران آب منطقه‌ای و مسکن و شهرسازی جلسه‌ای داشته باشند و مطالعات هر سه دستگاه را جمع‌بندی کنند تا برای تعیین حد بستر و حریم این رودخانه و آزادسازی آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه در اینکه تصرفاتی در حریم رودخانه گنج‌نامه انجام‌شده شکی نیست، عنوان کرد: اینکه چه میزان از حریم و بستر رودخانه گنج‌نامه تصرف‌شده منوط به انجام مطالعات مشاور است.

ستوده گفت: تصرفات رودخانه گنج‌نامه موضوع امروز نیست بلکه از سال‌های قبل از سوی باغداران انجام‌گرفته و شهرداری اعلام کرده به دنبال آزادسازی حریم و ساماندهی رودخانه گنج‌نامه است تا در کنار آن معبرهایی برای گردشگری ایجاد کند.

کد خبر: ۵۰٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha