۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
بررسی پیشنهاداتی درباره طرح تامین کالاهای اساسی
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشریح کرد

بررسی پیشنهاداتی درباره طرح تامین کالاهای اساسی

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیشنهاداتی نسبت به جامع‌تر شدن طرح تامین کالاهای اساسی در جلسه امروز مطرح شد اما براساس آیین‌نامه به دلیل ارائه گزارش این طرح به هیئت رئیسه مجلس امکان ایجاد تغییرات وجود ندارد و احتمالا رئیس مجلس این طرح را به کمیسیون برای انجام تغییرات ارجاع خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: برخی مسایل تکمیلی نسبت به گزارش کمیسیون درباره طرح تامین کالاهای اساسی از سوی نمایندگان مطرح شده بود که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا این طرح به قانونی جامع و کامل تبدیل شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از هر پیشنهادی که موجب تکمیل‌تر شدن طرح تامین کالاهای اساسی شود، استقبال می‌کند، تصریح کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس به دلیل ارائه گزارش این طرح به هیئت رئیسه مجلس دیگر امکان بازگشت به آن و ایجاد تغییرات وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این راستا پیشنهادات مصوب شده در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات یا در صحن علنی و در زمان بررسی طرح مطرح خواهد شد و یا آنکه رئیس مجلس طرح تامین کالاهای اساسی را به کمیسیون ارجاع می‌دهد تا ما بتوانیم تغییرات لازم را اعمال کنیم.

مفتح با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی بند (ن) تبصره (۶) بودجه سال ۹۹ هم گفت: براساس این بند ۳۰ درصد منابع آلایندگی در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گرفت که به موجب پیشنهاد تعدادی از نمایندگان و تایید کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، این بند حذف و عوارض آلایندگی مانند روال معمول قانونی صرف خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: همچنین استفساریه تبصره (۶۲) قانون برنامه دوم توسعه درباره منابع مربوط به دائمی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان در این جلسه مطرح و با مخالفت اعضای کمیسیون رد شد زیرا این موضوع نیازمند اصلاح قانون است و با یک استفساریه حل نخواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha