۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها/ یزدی‌ها در سایت شرکت گاز ثبت‌نام کنند
مدیرعامل شرکت گاز یزد:

بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها/ یزدی‌ها در سایت شرکت گاز ثبت‌نام کنند

یزد- مدیرعامل شرکت گاز یزد از شهروندان استان خواست برای اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌های منازل خود در راستای کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در سایت شرکت گاز ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اکبر میدانشاهی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد با بیان اینکه ۱۰۰درصد جمعیت شهری استان و ۹۲ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز هستند، گفت: با گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور، ۹۹درصد جمعیت تحت پوشش خانوار شهری و روستایی تحت پوشش گاز قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد ضمن بیان اینکه ۷۰درصد از سهم انرژی استان توسط شرکت گاز مدیریت می‌شود، افزود: شرکت گاز استان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها را در دست کار قرار داده است.

وی اظهار کرد: یکی از محل‌هایی که اتلاف انرژی در آن صورت می‌گیرد، ساختمان‌ها هستند که بنا به نبود کیفیت مناسب، مصرف گاز در ساختمان‌ها بهینه نیست.

میدانشاهی این طرح را یک اقدام ضروری جهت اصلاح مصرف گاز دانست که در مهر ماه گذشته از سوی معاون وزیر نفت در امور گاز اطلاع رسانی شد. 

انتخاب مجری به عهده شهروندان
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از اهداف و دستاوردهای این طرح، صیانت از سرمایه ملی، توسعه پایدار و استفاده از انرژی بیشتر در بخش صنعت و دیگر موارد کمک‌کننده به چرخه اقتصاد را نام برد.

میدانشاهی گفت: سه اقدام اعم از تنظیم مشعل، نصب رسوب‌گیر و عایق‌کاری موتورخانه‌ها حداقل ۱۰ و حداکثر ۴۰ درصد می‌تواند مصرف گاز را کاهش دهد.

وی در مورد نحوه تأمین هزینه اجرای این طرح، بیان کرد: شهروندان استان یزد در نظر داشته باشند که هزینه اجرای این طرح به عهده شرکت گاز می‌باشد؛ به این طریق که شهروندان با مراجعه به سایت شرکت گاز، مجری طرح خود را انتخاب می‌کنند.

به گفته این مسئول، پس از ثبت‌نام، مجری طرح از محل بازدید و قرارداد منعقد خواهد کرد و سپس، ناظر شرکت گاز به محل مراجعه کرده و با توجه به چک لیست و صلاحیت‌ها، با مجری توافق می‌کند.

میدانشاهی با بیان اینکه مابقی امور به مالک و مجری موکول می‌شود، خاطرنشان کرد: البته ناظر شرکت گاز در پایان، جهت تأیید مراجعه کرده و پس از آن در پرداخت هزینه اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در خصوص اجرای این طرح، جلسات متعددی با نمایندگان اتحادیه‌های مربوطه برگزار شده  است و آموزش مجریان نیز در اولویت نخست این شرکت قرار گرفته است.

میدانشاهی در این مورد که قیمت نهایی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها به ازای هر مشترک چقدر است، بیان کرد: میزان هزینه برای هر مشترک متغیر و پیش‌بینی شده است به ازای هر متر مکعب اصلاح، ۸۰۰ هزار تومان هزینه توسط شرکت گاز اعمال می‌شود.

کد خبر: ۴۹٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha