۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
مقاوم سازی ۱۰ هزار مسکن روستایی گلستان تا پایان سال
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

مقاوم سازی ۱۰ هزار مسکن روستایی گلستان تا پایان سال

گرگان- مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از مقاوم سازی ۱۰ هزار مسکن روستایی در استان تا پایان سال خبر داد و گفت: عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل سال گذشته به پایان رسیده است.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اثر وقوع سیل سال گذشته ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۴۰۰ روستا و سه شهر اصلی گلستان خسارت دید که تا خردادماه امسال بهسازی و مقاوم سازی ۹۸ درصد واحدهای خسارت دیده به پایان رسید.

وی با بیان اینکه گلستان در بین ۲۲ استان خسارت دیده از سیل سال گذشته جزو استان‌های برتر در اتمام بازسازی بود، افزود: تا پایان سال نوسازی و مقاوم سازی ۱۰ هزار مسکن روستایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: از ۲۲۸ هزار مسکن روستایی در گلستان حدود ۵۶ درصد آن‌ها مقاوم نیستند و امکان پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی و مقاوم سازی به متقاضیان فراهم است.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه‌های سیل سال گذشته فعال بوده و بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: هم‌اکنون عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله رامیان و مراوه تپه آغاز شده است.

حسینی با اشاره به اینکه از سیل سال گذشته ۸۱۵ میلیارد تومان در بخش مسکن استان تزریق اعتبار شده  است، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون عملیات بازسازی هفت هزار و ۷۰۰ واحد احداثی و ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری  و ۷۲۱ پروژه ایمن سازی در ۴۶۴ روستای استان انجام شده است.

کد خبر: ۴۹٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha