۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ظرفیت پرورش مرغ در مازندران ۳۰ میلیون قطعه در هر دوره است
رئیس اتحادیه مرغداران مازندران:

ظرفیت پرورش مرغ در مازندران ۳۰ میلیون قطعه در هر دوره است

ساری- حسن زاده، رئیس اتحادیه مرغداران مازندران ظرفیت پرورش و تولید مرغ در استان را در هر دوره تولید بین ۲۶ تا ۳۰ میلیون قطعه بیان کرد.

عطاء اله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار ظرفیت تولید مازندارن را در هر دوره ۲۶ تا ۳۰ میلیون قطعه مرغ بیان کرد و گفت: به طور میانگین ماهانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی داریم.

وی با اظهار اینکه ماهانه ۲۴ هزار تن مرغ در مازندران کشتار می شود، میزان سالانه را ۲۴۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سالانه بین ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت سفید در استان استحصال می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران مازندران با عنوان اینکه ۳۳ درصد تولید گوشت سفید در استان و مابقی در خارج استان مصرف و ارسال می شود، ادامه داد: میانگین جوجه ریزی در استان تقریبا ثابت است و در بهار و تابستان بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش می یابد.

حسن زاده کمبود نهاده های دامی را از جمله مشکلات فراروی بیان کرد و گفت: سالانه بیش از شش میلیون تن نهاده طیور نیاز داریم و باید نسبت به تامین آن برنامه ریزی شود.

وی با اظهار اینکه تغذیه طیور به ویژه در ۲۰ تا ۳۰ روزه‌گی سن طیور مهم است، افزود: در حال به دلیل کمبود دانه شاهد تخلیه با اوزان کم هستیم.

کد خبر: ۴۹٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha