۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
درآمد ۱۲ میلیارد تومانی خانواده‌های کمیته امداد از تولید پیله ابریشم
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد

درآمد ۱۲ میلیارد تومانی خانواده‌های کمیته امداد از تولید پیله ابریشم

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: در سال جاری حدود ۵هزار و ۵۰۰ تخم مغان بین چهار هزار خانواده کمیته امداد توزیع شد که بیش از ۱۲ میلیارد تومان درآمد داشته است.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از افتتاح فاز نخست یکی از بزرگترین «توتستان» ‌های کشور برای توسعه مغان داری و تولید کرم ابریشم و نخ ابریشم خبر داد و گفت: پنج شنبه گذشته با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد و مسئولین استان گلستان، این مه صورت گرفت.

وی افزود: در سال گذشته سه هکتار از فاز نخست این مزرعه که کل آن ۵۰ هکتار است، کشت شد و در حال حاضر به بهره برداری رسیده است و ان شالله قرار است فاز دوم که ۱۵ هکتار دیگر است کشت کنیم، تا سال آینده به بهره برداری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تصریح بر اینکه موضوع «نهال» و بدنه درخت توت مهمترین عنصر در مرزعه توتستان محسوب می‌شود، اظهار کرد: مسئولین جهاد کشاورزی قول داده‌اند که به کمیته امداد در تامین نهال کمک کنند و اگر این اتفاق بیفتد، شاید بتوانیم تمام ۴۷ هکتار باقی مانده را کشت کنیم و تا سال آینده بتوانیم از تمام مزرعه بهره برداری کنیم.

وی یکی از کمبودها و مهمترین موانع برای پرورش کرم ابریشم و تولید نخ ابریشم داریم، کمبود درخت توت است، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۳۸ تن پیله سبز در دو هزار و ۵۰۰ خانواده کمیته امداد تولید شد و برای توسعه آنها نیاز به یک توتستان مرکزی داریم تا هم بتوانیم قلمه تولید کنیم و هم برگ توت را در اختیار خانواده‌های کمیته امداد قرار دهیم.

عبدالملکی از افزایش تولید پیله ابریشم خبر داد و بیان کرد: در سال جاری حدود پنج هزار و ۵۰۰ تخم مغان بین چهار هزار خانواده عزیز کمیته امداد توزیع شد که در نهایت ۱۸۰ تن پیله تولید و به فروش رسید که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشتیم. تعداد خانواده‌های پرروش دهنده ابریشم در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ خانواده بود که امسال نزدیک به دو برابر شد و در مجموع بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

وی افزود: کمیته امداد سهم ۱۵ درصدی خودش را از تولید کل ابریشم کشور حفظ کرده است و به این سمت حرکت می‌کنیم که سهم کمیته امداد در این حوزه به ۳۰ درصد برسد.

کد خبر: ۴۹٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha