۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر در کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل غرب کارون
مدیرعامل شرکت کاناز مشاور:

اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر در کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل غرب کارون

اهواز - مدیرعامل شرکت کاناز مشاور گفت: پروژه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل غرب کارون در دوره ساخت یک هزار و ۵۰۰ نفر را مشغول به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی ابوالقاسم ظهر یکشنبه در آئین کلنگ زنی احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل غرب کارون اظهار کرد: شرکت کاناز مشاور با هدف فعالیت تخصصی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قریب به ربع قرن پیش پا به این عرصه گذاشته و تجربیات موفقی در حوزه های مختلف از جمله مطالعات مخازن نفت و گاز کشور و ذخیره سازی گاز در مخازن زیرزمینی، مدیریت طرح های بالادستی، خدمات تامین کالا و مهندسی خرید در بسیاری از پروژه های نفت و گاز، اجرای قراردادهای مختلف برای گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و تامین خوراک پتروشیمی ها را کسب کرده است.

وی افزود: تمرکز این شرکت در بخش پروژه های پایین دستی با تامین‌ تکنولوژی روز جهانی در طرح های پایین دستی صنایع پتروشیمی است که در این راستا همواره لایسنسورها و EPC کانتکتورهای بسیار مطرح و پیشرو چینی در قالب قراردادهای JV در کنار این شرکت حضور دارند.

مدیرعامل شرکت کاناز مشاور تصریح کرد: پروژه جمع آوری و فرآورش گازهای همراه منطقه غرب کارون با تدبیر، مدیریت و برنامه‌ریزی دلسوزانه وزارت نفت همراه با کارشناسی دقیق این وزارت و شرکت نفت و گاز اروندان طی فرآیند مزایده ای رسمی به شرکت کاناز مشاور محول شد.

ابوالقاسم عنوان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به واسطه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و همچنین سیستم بانکی کشور در مساحت ۱۰ هکتار در حال اجرایی شدن است.

وی بیان کرد: هدف اصلی این پروژه خاموش کردن مشعل گازهای منطقه، کم شدن آلودگی‌های هوا و بهبود محیط زیست، جلوگیری از هدر رفت سرمایه و ثروت ملی در استان خوزستان است که طی ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت کاناز مشاور یادآور شد: این پروژه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به جلوگیری از اتلاف بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز غنی در روز به ارزش ۱۲۴ میلیون یورو طی ۵ سال منتهی می شود.

ابوالقاسم در پایان خبر داد: پروژه در دوره ساخت یک هزار و ۵۰۰ نفر را مشغول به کار می‌کند و در دوره بهره‌برداری نیز ۱۵۰ خانواده به صورت مستقیم و ۴۰۰ خانواده به صورت غیرمستقیم جذب بازار کار و بهره مندی از این پروژه می شوند.

کد خبر: ۴٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha