۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
استقبال از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دریاچه نمک
استاندار قم خبر داد؛

استقبال از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دریاچه نمک

قم - سرمست، استاندار قم با بیان اینکه سازوکار بهره برداری از دریاچه نمک با محوریت قم در جلسه‌ای با استان‌های همجوار اندیشیده شود، اظهار کرد: از طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه دریاچه نمک استقبال می‌کنیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم طی سخنانی با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های دریاچه نمک قم، اظهار کرد: برای هرگونه اقدامی بایستی این تهدیدها و فرصت‌ها به خوبی شناسایی شوند.

استاندار قم ظرفیت‌های دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و افزود: بایستی راهکار اقتصادی برای بهره برداری از این دریاچه در راستای توسعه استان ارائه شود.

وی مطالعه و مدیریت یکپارچه این طرح را یکی از رویکردهای ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در وهله اول بایستی حق آبه‌های زیست محیطی را در این دریاچه محقق کنیم.

سرمست بحث استانی، منطقه‌ای و ملی مسائل زیست محیطی و حفظ پایداری دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بایستی برنامه‌ها در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری شوند.

وی همچنین ارائه مجوزهای بی نام برای فرصت‌های سرمایه گذاری استان را در دستور کار مسئولان اقتصادی دانست و گفت: باید سرمایه گذاری دریاچه نمک به طرح‌هایی که در این خوشه بندی هستند اضافه شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: تا پیش از پایان مطالعات، از سرمایه گذاری‌هایی که نیاز به مطالعه کلان ندارند و با مسائل زیست محیطی نیز تداخل ندارند استقبال شود.

وی همچنین با بیان اینکه دریاچه نمک بدون یک عزم ملی نمی‌تواند در ارتباط با فرصت‌های سرمایه گذاری موفق باشد، گفت: با این وجود بایستی فرصت‌هایی که در سطح استان مطرح هستند بایستی مورد پیگیری قرار بگیرند.

سرمست گفت: در جلسه‌ای با حضور مدیران استان‌های همجوار دریاچه نمک، مسئله سازوکار استفاده مشترک از ظرفیت‌های این دریاچه با محوریت قم اندیشیده شود و در عین حال طرح موضوع در کارگروه ملی تالاب‌ها ضروری است.

کد خبر: ۴۹٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha