۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
تولید یک میلیون بشکه نفت در غرب کارون تا افق ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد:

تولید یک میلیون بشکه نفت در غرب کارون تا افق ۱۴۰۰

اهواز - مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: میزان نفت تولیدی غرب کارون در افق ۱۴۰۰ به یک میلیون بشکه می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، جهانگیر پورهنگ ظهر یکشنبه در آیین کلنگ زنی احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل غرب کارون اظهار کرد: امروز مراسم کلنگ زنی کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل غرب کارون را داریم که خیر دنیا و آخرت را برای دست اندرکاران به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث این کارخانه از آلودگی محیط زیست هم جلوگیری می کند، افزود: گازهای همراه نفت را به شرکت کاناز می فروشیم؛ در مقابل آنها نیز منفعت اقتصادی و اشتغالزایی دارند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه کارهای واگذاری اراضی به شرکت از شهریور امسال انجام و آنها نیز برای تحول زمین کارهای مهندسی خود را انجام دادند، تصریح کرد: از یک سال قبل مزایده فروش گازهای همراه غرب کارون را برگزار و شرکت کاناز مشاور با مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار برنده مزایده شد که به مدت پنج سال کار به آنها واگذار شده است.

پورهنگ با اشاره به تحویل ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به این شرکت ادامه داد: ۱۲۴ میلیون دلار کل فروش گاز است که طی پنج سال به دست می آید؛ این شرکت همچنین با تأسیسات نصب شده می تواند تا ۳۰ درصد افزون بر این ۵۰ میلیون مکعب فرآورش را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به طرح توسعه میادین امکان افزایش میزان گازهای اعطائی به شرکت کاناز وجود دارد، عنوان کرد: در صورت وجود گاز مازاد در میادین این منطقه امکان ادامه همکاری با شرکت کاناز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: توسعه میدان سپهر و جفیر را داریم که شرکت انرژی پاسارگارد آن را ادامه می دهد و در فاز اول ۳۰ هزار بشکه نفت و در فاز بعدی با قرارداد طولانی مدت ۱۵ تا ۲۰ ساله تولید این دو میدان به ۱۱۰ هزار بشکه می رسد.

پورهنگ یادآور شد: این کارخانه در حوزه غرب کارون برای فرآورش گازهای همراه نفت میدان سپهر و جفیر فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: قرارداد میدان سهراب را داریم که جزو میادینی است که امیدواریم تا پایان سال جاری کارهای قرارداد آن به اتمام برسد و شرکت برنده کار را آغاز کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه میزان نفت تولیدی غرب کارون در افق ۱۴۰۰ به یک میلیون بشکه می رسد، گفت: میادین مشترک در غرب کارون باید بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی داشته باشند.

پورهنگ با تقدیر از حمایت و یاری استاندار خوزستان، فرمانداری ها، نیروی انتظامی و محیط زیست بیان کرد: کار ما تولید ملی و ایجاد ثروت ملی است، به همین دلیل از مسئولان انتظار داریم تا در قبال وظایف محوله سربلند باشیم.

وی عنوان کرد: چون در تالاب هورالعظیم تولید نفت داریم ، قطعا همه سعی خود را به کار می گیریم که هیچ گونه آلودگی ایجاد نکنیم و اگر ناگزیر از ریزش نفت مشکلاتی پیش بیاید با همکاری محیط زیست آن را در کمترین زمان و به بهترین شکل برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: همکارانم کمربندها را بسته اند تا اگر قطراتی از نفت روی زمین بریزد حتما آن خاک را جمع آوری و اقدامات لازم بعدی را با رعایت الزامات زیست محیطی انجام دهیم.

پورهنگ خبر داد: روز گذشته برگزاری مناقصه برای لندفیل (گودالی که انواع زباله و پسماند به آن منتقل می شود) انجام شد که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در غرب کارون سرمایه گذاری و کل آلودگی ها و چاله های موجود در حفاری را به آنجا منتقل می کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تالاب سرمایه ای گرانقدرتر از نفت است، گفت: برای مبارزه با آلودگی محیط زیست نیز به زودی خرید تجهیزات لازم انجام می شود.

کد خبر: ۴٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha