۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
 مشکلات اقتصادی مردم از پشت شیشه ماشین حل نمی شود/ مجلس از وظیفه نظارتی خود استفاده می کند
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکلات اقتصادی مردم از پشت شیشه ماشین حل نمی شود/ مجلس از وظیفه نظارتی خود استفاده می کند

اردبیل- نظری، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موافق آن نیستیم که رئیس جمهور هشت ماه در قرنطینه باشد و مشکلات مردم را از پشت شیشه‌های ماشین نظرسنجی کند.

میرغنی نظری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما موافق توهین به رئیس جمهور و هیچ فرد دیگری نیستیم و معتقدیم کرامت انسان‌ها نباید زیر سؤال برود.

وی تصریح کرد: ‌از طرفی موافق آن نیستیم که رئیس جمهور هشت ماه در قرنطینه باشد و مشکلات مردم را از پشت شیشه‌های ماشین نظرسنجی کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور باید در متن جامعه حضور پیدا کرده و به مشکلات مردم رسیدگی کند چرا که رئیس جمهور مسئول اجرایی کشور است و وظیفه دارد مشکلات و نارسایی‌های کشور و مردم را در حوزه‌های مختلف برطرف کند.

نظری افزود: باید به دنبال راه حلی مناسب برای حل مشکلات کشور نظیر گرانی، تلاطم بازار طلا، ارز و نوسانات قیمت مسکن باشیم و با تدبیری مناسب این مشکلات و نارسایی‌ها را رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما از وظیفه قانونی خود در بحث نظارت به خوبی استفاده می‌کنیم و امیدواریم در کنار احترام متقابل به یکدیگر، مشکلات و گرفتاری‌های مردم را به درستی و با عقلانیت برطرف کنیم.

نظری خاطرنشان کرد:‌ دلیلی ندارد در این شرایط مسئولان اجرایی از مسئولیت خود شانه خالی کرده و به نوعی وضعیت موجود را به گردن دیگران بیندازند.

وی اضافه کرد: فضای مجلس به سمت استیضاح رئیس جمهور نیست و اگر هم استیضاح انجام شود، هیچ اتفاق خاصی در کشور رخ نخواهد داد.

نظری با بیان اینکه برخی‌ها منتظر استیضاح و برکناری رئیس جمهور هستند و از این موضوع مشتاقانه استقبال می‌کنند، گفت:‌ این امر در حقیقت شانه خالی کردن از مسئولیت است. با استیضاح و برکناری رئیس جمهور بی شک خیلی ها مدعی می شوند که دولت درصدد انجام کارهای بزرگی بوده اما مجلس فرصت آن را فراهم نکرده است.

وی افزود: اگر رئیس جمهور در این شرایط کنار گذاشته شود، مدعی خواهد بود که در هفت ماه باقی مانده قصد انجام کارهای کلیدی و اساسی را داشته اما مجلس به او اجازه این کار را نداده است.

نظری تصریح کرد: به خاطر همین شرایط بنده طرح استیضاح رئیس جمهور را امضا نکرده ام چرا که معتقدم در این اوضاع بحران اقتصادی، نباید یک بحران سیاسی دیگر رقم بخورد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: این شرایط در حقیقت بازی کردن در زمین دشمن است و به هیچ وجه در این اوضاع نابسامان اقتصادی این امر را قابل قبول نمی‌دانم.
 

کد خبر: ۴۹٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha