۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
تولید یک و نیم میلیون بشکه در مخازن نفتی غرب کارون
استاندار خوزستان خبر داد:

تولید یک و نیم میلیون بشکه در مخازن نفتی غرب کارون

اهواز - استاندار خوزستان گفت: با برنامه‌ریزی توسعه مخازن نفتی در غرب کارون تولید بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز برای این حوزه متصور شده‌اند که می‌تواند منافع مردم استان خوزستان را نیز افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا شریعتی ظهر یکشنبه در آیین کلنگ زنی احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در حوزه غرب کارون اظهار کرد: با همت مردم هزینه های زیادی برای استقلال کشور پرداخت کردیم و زمین های خوزستان شاهد ریخته شدن خون عزیزترین فرزندان این مرز و بوم بوده اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تیر دشمنان به سنگ خورده و موفق نشده اند، افزود: بنا به وعده الهی خداوند برای هر کدام از بندگان کافی است و نباید به کسی دیگر تکیه کرد؛ بر همین اساس عزت و استقلال مملکت را به راحتی از دست نمی دهیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: امروز هم در این مراسم هستیم و به نظرم این پروژه 7 بُرد می تواند داشته باشد؛ ابتدا اینکه پتروشیمی امیرکبیر با ظرفیت بیشتری تولید و ضمن تامین خوراک، وابستگی اش به بندر امام قطع می شود.

شریعتی ادامه داد: روز گذشته جلسه توسعه، بهبود و بازیافت میادین نفتی پارسی و پرنج (دو مخزن بزرگ) در منطقه ابوالفارس بین رامهرمز و امیدیه حضور پیدا کردیم؛ در این طرح ها 835 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم بوده که با سرمایه گذاری های غیر مستقیم به 1.3 میلیارد دلار می رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری خاک های آلوده تحت عنوان لندفیل در دستور کار شرکت نفت و گاز اروندان است، اضافه کرد: با برنامه ریزی توسعه مخازن نفتی در غرب کارون تولید بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز برای این حوزه متصور شده اند که می تواند منافع مردم استان خوزستان را نیز افزایش دهد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در عین حال که مکلف به حفظ و صیانت از منافع و ثروت ملی هستیم باید موانع منطقه ای را برای تولیدکنندگان به حداقل برسانیم تا به تولید منطقه بیفزایند؛ خصوصا در میادین مشترک که نباید ذره ای غفلت کنیم و فرصت هایی که در گذشته از دست رفته را دوباره از دست بدهیم.

شریعتی بیان کرد: برای اینکه مردم آقای خودشان باشند و فرمان بَر بیگانگان نباشند، تلاش بسیاری کردند؛ در مقابل تحریم های سختی برای به زانودرآوردن این مملکت به کشور تحمیل شد.

وی اظهار کرد: هرگز راضی به سختی کشیدن و در تنگنا بودن مردم نیستیم ولی اگر قرار باشد بین سختی و ذلت یکی را انتخاب کنیم قطعا ذلت نمی پذیریم؛ همچنین بله قربان گوی کسی نمی شویم که فقط به دنبال حفظ منافع خودش است.

کد خبر: ۴٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha