۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار شغل در کشور با احیای واحدهای تولیدی راکد توسط بنیاد برکت
گزارش خبری؛

ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار شغل در کشور با احیای واحدهای تولیدی راکد توسط بنیاد برکت

قزوین- در شرایطی که فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی فضای کسب و کار را در داخل کشور دچار اختلال کرده است، احیاء واحدهای تولیدی راکد گامی ارزشمند و اثرگذار در جهت حمایت از اقتصاد و جریان تولید است.

بازار؛ گروه استان ها: اگرچه طی یک دهه گذشته تمرکز از مسائل توسعه ای و درآمدهای نفتی به سمت تولید، اقتصاد داخلی و گردش مالی ناشی از ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور بوده است، اما آمارها نشان میدهد، طی این سالها آنطور که باید نتوانستیم به خوبی در این میدان گام برداریم.

شاید نبود نقشه راهی واحد و یا وجود تعاریف چند پهلو از توسعه اقتصاد داخلی برای کشوری نوپا و در مسیر توسعه موجب شد تا در این سالها بخشی از ظرفیت ها، واحدهای تولیدی و صنعتی و قابلیت های تجاری و اقتصادی موجود در سراسر کشور را از دست بدهیم، ظرفیت هایی که حالا با تاکید ویژه مقام معظم رهبری به مسئله تولید از یک سو و درک نیاز جدی کشور به توسعه اقتصاد و تولید داخلی از سوی دیگر با عنوان« واحدهای تولیدی راکد» به مهم ترین اولویت اقتصادی در کشور تبدیل شده اند.

واحدهای تولیدی راکد که عمدتا در پی یک سرمایه گذاری بدون برنامه، مدیریت نادرست، کاهش نقدینگی و کمبود مواد اولیه در پی تحریم ها در کشور به نامی آشنا تبدیل شد حالا چند سالی است که با همت مدیران و مسئولین، گروه های مردمی و برنامه ریزی های کلان در سطح کشور در حال احیاء و آغاز به کار دوباره است.

احیاء واحدهای تولیدی راکد در کشور بیش از ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است
امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) امروز در سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از چند واحد تولیدی و گفت و گو با فعالین این حوزه اظهار داشت: احیاء واحدهای تولیدی به عنوان یکی از اصلی ترین خط مشی ها در مسیر حمایت از صنعت و اقتصاد در داخل کشور مطرح است که از این رو بنیاد برکت نیز طی چند سال گذشته با جدیت در این عرصه حضور پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی چند سال گذشته با فعالیت های انجام شده در این بخش بیش از ۳۶۰ واحد راکد در بخش های صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی و صنایع تبدیلی احساء و فعالیت اقتصادی و تولیدی این واحدها دوباره از سر گرفته شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) افزود: با احیای این واحدهای تولیدی در کنار رونق تولید، ایجاد ارزش افزوده و زنجیره ای از خدمات بیش از ۲۰۰ هزار شغل از بین رفته دوباره احیاء گردید.

۱۱۰ واحد تولیدی راکد امسال در کشور احیاء شدند
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: حرکت در مسیر رونق تولید، حمایت از تولید کننده و جریان اقتصادی کشور همچنان در این ستاد ادامه داد و امسال نیز که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی در کشور احیاء و آغاز به کار کردند.

مدنی افزود: با این حرکت در کنار احیاء اشتغال این واحدها بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری این واحدهای تولیدی و صنعتی دوباره به کار گیری شد.

وی گفت: در فاز بعدی در تلاشیم تا بتوانیم واحدهای تولیدی که به دلیل مشکلات اقتصادی، نقدینگی و کمبود مواد اولیه با ظرفیتی کمتر از توان خود فعالیت میکنند را حمایت کنیم تا به ظرفیت بالای تولید دست پیدا کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: احیاء واحدهای تولیدی راکد، اشغال زایی، ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی را با خود به همراه دارد و در طی چند سالی که این مسئله به صورت جدی پیگری شده است نتایج این امر را به خوبی در جامعه مشاهده کردیم.

مدنی گفت: مشارکت مردم به عنوان عنصر اساسی در این حرکت موجب شد تا بتوانیم اتفاقاتی ارزشمند در این بخش رقم بزنیم .

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: حضور مردم در بازارهای سرمایه گذاری و تزریق نقدینگی به سمت تولید موجب شده است تا بیش از ۸ هزار شغل در این بخش ایجاد شود.

مدنی گفت: با مشارکت مردمی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در واحدهای کوچک و متوسط به وقوع می پیوندد که میتواند اشتغالزایی و رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان آورد.

قزوین، شهر صنعتی رو به افول دوباره احیا شد
احیاء واحدهای تولیدی راکد در سراسرکشور اگر توانست چراغ صنعت را دوباره روشن کند در شهر صنعتی قزوین که بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ آن در طی چندین سال تحریم پیاپی و مشکلات اقتصادی و نقدینگی دچار رکود شده بودند توانست اتفاقات خارق العاده ای را رقم بزند.

حمایت در ابعاد کلان کشور، توجه مسئولین و اختصاص تسهیلات و همراهی بانک ها توانست در این مسیر حرکت عظیمی در شهرک های صنعتی استان قزوین به ارمغان آورد که طی آن تعداد زیادی از واحدهای تولیدی راکد دوباره به جریان کار و صنعت بازگشتند.

۳۰ واحد تولیدی راکد در استان قزوین احیاء شدند
عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در بخش دیگری از این بازدید بیان کرد: با اجرای طرح احیاء واحدهای تولیدی راکد، ارائه تسهیلات حمایتی و رفع مشکلات مدیریتی در این واحدها توانستیم تعداد زیادی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را دوباره به صنعت وارد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۳۰ واحد تولیدی راکد در استان قزوین احیاء و به چرخه صنعت بازگشتند که امیدواریم با حرکت با همین رویه بتوانیم صنایع مشکلدار استان قزوین را ترمیم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رونق تولید استان با حضور مسئولین اظهار داشت: یکی از مهم ترین مزایای برگزاری منظم این جلسات رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی، شناسایی و احصاء نیازهای موجود و تلاش برای رفع آن است از این رو خوشبختانه با همت مدیران استانی تلاشی جمعی برای رفع مشکلات حوزه تولید در استان ایجاد شده است.

قبادی تصریح کرد: واحدهای تولیدی، سرمایه گذار و مدیران استانی در کنار یکدیگر برای حرکت چرخ اقتصاد و صنعت یاستاده اند و خوشحالیم که اتفاقات خوبی در این بخش در استان در حال وقوع است

اگرچه مسائلی نظیر تحریم، مشکلات اقتصادی و کاهش نقدینگی در چند سال گذشته توانست بخشی از توان و قدرت صنایع استان را بگیرد اما همچنان قزوین با دارا بودن تعداد زیادی شهرک و نواحهی صنعتی و فعالیت تولیدکنندگان سهمی قابل توجه در تولید و اقتصاد کشور دارد که قطعا با ادامه این روند، احیاء واحدهای مشکلدار و توسعه اشتغال شاهد افزایش تاثیر گذاری این صنایع در بازارهای کلان کشور خواهیم

کد خبر: ۴۹٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha