۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
معیشت و امنیت شغلی، ۲ مشکل جدی جامعه کارگری
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران مطرح کرد

معیشت و امنیت شغلی، ۲ مشکل جدی جامعه کارگری

ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: متاسفانه جامعه کارگری در کشور از حیث معیشت و امنیت شغلی هنوز دچار مشکل است.

به گزارش بازار، «هادی ابوی» افزود: برای صیانت از نیروی کار در حوزه کارگری نخستین بحث اینکه کارگران امنیت شغلی داشته باشند که متاسفانه قراردادهای کار نگذاشته و نمی گذارد این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حفظ اشتغال کارگران در دوران کرونا اظهارداشت: در قانون کار بر صیانت از نیروهای کار و حفظ امنیت شغلی کارگران تاکید بسیاری شده است بنابر این با توجه به شرایط ویژه ای که در بحث کرونا داریم ضرورت دارد حمایت از اشتغال کارگران و مراقبت از آن ها در صورت ابتلا به کرونا در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با تشکر از کارفرمایانی که علیرغم مشکلات بسیار و کسادی بازار در ایام کرونا کارگران را حفظ کرده اند، گفت: انتظار داریم اگر کارگران دچار کرونا شدند عذرشان را نخواهند که معیشت شان به خطر بیفتد بلکه کمک کنند پس از درمان به سر کار برگردند و کارگرانشان را برای چنین روزهایی بیمه کنند تا علاوه بر کاهش هزینه ها از حمایت های اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: کارگر در حال حاضر برای تامین مایحتاج زندگی خود با مشکلاتی مواجه است و تامین هزینه های اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا فشار مضاعفی بر جامعه کارگری تحمیل می کند.

ابوی اظهارداشت: کارخانجات، واحدهای کارگاهی و غیره در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز را در اختیار کارگران قرار می دهند اما طبق آمار و اطلاعات موجود بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه کارگری کشور در بخش صنوف و خدمات مشغول فعالیت هستند که خودکارگر باید اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از ویروس کرونا را تهیه کنند.

وی ادامه داد: حال سئوال اینکه کارگران چقدر درآمد دارند روزی یک ماسک بخرند و پول دستکش و محلول ضدعفونی بدهند؟ وقتی توان لازم به لحاظ مالی جهت تهیه این اقلام را ندارند مسائل بهداشتی مربوط به کرونا را جدی نمی گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: جدی نگرفتن مسائل و موارد مربوط به پیشگیری کرونا تبعات منفی زیادی در جامعه دارد که این روزها همه به آن واقف هستند.

وی افزود: استفاده از ماسک امروز در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده و مردم هر روز نسبت به گذشته بیشتر از اقلام بهداشتی به منظور جلوگیری از گسترش روز افزون ویروس کرونا استفاده می کنند و کارگران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند.

ابوی بیان داشت: همچنین از حیث تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا مثل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و مواردی از این دست مشکل خاصی در جامعه وجود ندارد چرا که این اقلام به میزان کافی در حال تولید و عرضه است.

وی افزود: مشکل اصلی در شرایط حاضر بر سر هزینه تهیه این اقلام برای جامعه کارگری به خصوص در حوزه صنوف و خدمات است.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران یادآورشد: برای رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط کار بویژه در حوزه اصناف و خدمات باید امکانات و لوازم بهداشتی در اختیار کارگران گذاشته شود.

کد خبر: ۴۹٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha